Dijital IQ Araştırması 2017

Şirketler teknoloji yatırımlarını en üst seviyeye nasıl taşıyor ve bundan kâr ediyor

Dijital IQ araştırmamız 2007 yılından beri şirketlerin ne kadar ilerlediğini ve yeni nesil dijital teknolojilerden değer elde etmek için nelerin gerekli olduğunu inceliyor

  • %52

    Araştırmaya katılan 2.200’den fazla yöneticinin %52’si şirketlerini yüksek Dijital IQ’lu olarak değerlendiriyor

  • %82

    En iyi performansa sahip şirketlerin %82’si dijital teknolojiyi çevreleyen insan tecrübesine dikkat ediyor

  • %42

    Yöneticilerin %42'si Nesnelerin İnterneti'ni (IOT) iş modelleri için yıkıcı bir etken olarak görüyor

  • %74

    Şirketlerin %74'ü dijital projelere iş, teknoloji ve kullanıcı deneyimi uzmanlarından oluşan çapraz fonksiyona sahip ekiplerle kaynak sağlıyor

Dijitalin 10 yılı: Dönüşüme ayak uydurmak

PwC bundan on yıl önce Dijital IQ’yu ölçmek için yola çıktığında dünya daha sadeydi. “Dijital”, “IT”nin diğer adıydı. Şirket CIO’su genellikle stratejik lider olarak görülmüyordu. Yeni teknolojileri uygulamak daha basit ve bağımsız bir işti.

Günümüzde ise, dijitalin getirdiği değişikliklerin kapsamı ve boyutu çok büyüdü ve artık şirketler bu değişikliklere ayak uydurmak için çok fazla zaman ve para yatırıyorlar. Buna rağmen şirket liderleri önlerine çıkan değişiklikleri yönetmekte 2007 yılında olduklarından daha donanımlı değiller. Şirketler artan standartları takip etmek konusunda mücadeleden çok geri kalmamaktalar. 

Öyleyse, hızla ilerleyen dünyada dijital yatırımlardan nasıl sürekli faydalanabilirsiniz? Yanıt hem basit, hem de son derece karmaşık: İnsan tecrübesine odaklanın. Dijital girişimleri nasıl tanımlayacağınızı ve nasıl gerçekleştireceğinizi yeniden düşünün, her adımda çalışın ve müşteri etkileşimlerini göz önünde bulundurun, eğitim, kültür ve daha fazlasına yatırım yapın. 

loading-player

Playback of this video is not currently available

İnsan tecrübesine odaklanın: Dijital girişimleri nasıl tanımlayacağınızı ve ortaya koyacağınızı yeniden düşünün, her adımda çalışın ve müşteri etkileşimlerini göz önünde bulundurun, teknoloji ve inovasyon kullanımı kültürünü oluşturmak ve daha fazlası için yatırım yapın.

Öne Çıkan Sonuçlar:

  • Şirketlerin %74'ü dijital projelere iş, teknoloji ve kullanıcı deneyiminden oluşan farklı birimlerden kaynakları atamaya daha meyilliler
  • En iyi performansa sahip işletmeler dijitalin tanımının daha kapsamlı olduğunu düşünüyor – Yüksek performanslı şirketlerin sadece %16'sı dijital ve BT’nin eş anlamlı olduğunu belirtirken, daha düşük performanslı şirketlerin %30'u dijitali ve BT’yi tek ve aynı şey olarak görüyor
  • Dijital yatırımına üst düzey yönetici katılımı son 10 yılda artmış olarak görülüyor ancak üst düzey yöneticilerin büyük bir kısmı değişim sürecinde değişime etken olmaya geldiğinde geride kalıyor
  • Teknoloji alanındaki yatırımlar artmış olsa da, günümüzde az şirketin gelişmekte olan teknolojiyi veya inovasyonu keşfeden ekipleri var. Yeni inovasyonları belirli iş ihtiyaçlarını düşünerek proaktif olarak keşfetmektense (%40), birçok şirketin (%49) yeni teknolojileri benimseme yöntemi hala en son çıkan araçları değerlendirmek

PwC Dijital IQ Araştırması Hakkında

Küresel olarak işletme ve BT yöneticileriyle gerçekleştirdiğimiz araştırmamızın bu yıl sekizincisini tamamladık. 2017 araştırmamız Eylül-Kasım 2016 tarihleri arasında yapıldı ve 53 ülkeden 2.216 kişi katıldı. Katılımcıların küresel olarak dağılımı ise %62’si 1 milyar $ veya daha fazla geliri olan şirket çalışanları ve %38’inin şirket gelirleri 500 milyon $ ile 1 milyar $ olarak görülüyor.
 

İletişim

Hüsnü Dinçsoy
Danışmanlık Hizmetleri Lideri
Telefon: +90 212 376 5302
Eposta

Ayşegül Tüfekçioğlu
Danışmanlık Hizmetleri, Direktör
Telefon: +90 212 326 2325
Eposta

Bizi takip edin