Küresel Eğlence ve Medyaya Bakış 2016 - 2020

Farklılıklar dünyası: günümüzün farklı hızlardaki küresel medyasında dikkatleri çekmek ve değer kazanmak

Eğlence ve medya şirketleri, gittikçe karmaşık ve rekabetçi hale gelen küresel pazarda büyüme ve değer elde etme fırsatlarından yararlanmaya çalışırken, genç tüketicilerin artan talebi mevcut şirketlerin yanı sıra pazara yeni giriş yapan oyuncular için de yeni fırsat alanları sunuyor.

Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2016 -2020 Raporu’na göre, eğlence ve medya sektörünün dünya çapındaki toplam geliri, önümüzdeki beş yıl içinde %4,4'lük bir yıllık birleşik büyüme oranıyla (CAGR) artarak, 2020 yılında 2,14 trilyon dolara çıkacak.

Raporda eğlence ve medya ortamının beş farklı boyutunda gerçekleşen kilit değişimler de ortaya konuyor: demografi, rekabet, tüketim, coğrafya ve iş modelleri. Aynı anda gerçekleşen ve birbiriyle ilişkili bu beş değişim birbirini etkilerken, sektördeki mevcut şirketlerin ve yeni oyuncuların dünya çapındaki pazarlarda büyüme fırsatları aramaları için ciddi bir çağrı görevi niteliğinde. Bu beş değişikliğin gerçekleşmesiyle, şirketlerin değer yaratmak ve büyümeyi maksimize etmek için duyarlılık ve yerele ilişkin bilgiyi kombine etmesi kaçınılmaz gözüküyor.

Demografi, rekabet, tüketim, coğrafya ve iş modellerindeki değişim eğlence ve medyanın geleceğini şekillendiriyor.

Basın bültenine ulaşmak için tıklayınız

1. Değişim - Demografi: Gençlere hizmet

Dünya çapında, ulusal eğlence ve medya pazarlarına ilişkin yapılan analiz, 35 yaş altı nüfus ile eğlence ve medya harcamalarındaki büyüme arasındaki ilişkiyi ortaya koyuyor ve genç tüketicilerin küresel büyümenin en önemli itici güçlerinden olduğunu gösteriyor.

2.Değişim - Rekabet: İçerik hala büyük önem taşıyor

Netflix'in bir günde 130 ülkede piyasaya sürüldüğü bir dünyada, içeriğin küresel olarak daha homojen bir hale geldiğini kabul etmek mümkün. Ancak gerçekte içerik, küreselleşme ve yerelleşme güçleri tarafından eş zamanlı olarak yeniden tanımlanıyor ve sektörün büyük bir kısmı küreselleşirken, içeriğe ilişkin zevk ve kültür yerel kalmaya devam ediyor.

3.Değişim - Tüketim: Paket programlar

Tüketicilerin kendi medya düzenlerini tasarlamaları ve seçmeleri, sektörde ortaya çıkan en güçlü trenlerden biri. Ancak hala paket programlar sunuluyor. Daha önceden yavaş kalan yerleşik video ve kablo şirketleri, içeriklerini TV, dizüstü bilgisayar, tablet ve akıllı telefonlarda entegre çok kanallı bir temelde sunuyor.

4.Değişim - Coğrafya: Büyüyen pazarlar

Genel olarak, eğlence ve medya şirketlerinin gelişmiş pazarlara ve gelişmekte olan pazarlara ilişkin beklentileri farklılık gösteriyor. Ancak kesintiler, pazarların farklı şekillerde gelişmesini sağlarken, dinamikler de hızla değişiyor. Bu da "fırsat" ekonomilerinin, aynı bölgede olsalar bile farklı oldukça büyüme şekilleri gösterebileceği anlamına geliyor. Dolayısıyla, eğlence ve medya şirketlerinin, tüm dikkatlerini Endonezya, Hindistan ve Peru gibi en hızlı büyüyen pazarlara vermek yerine ABD ve Çin gibi en fazla mutlak dolar büyümesi elde eden pazarlara odaklanması gerekiyor.

5.Değişim - İş modelleri: Güvenle dönüşmek

Günümüzde eğlence ve medya pazarında melez içerik şirketi olabilmek için yarışan teknoloji şirketleri ve diğer yanda melez teknoloji şirketi olarak ortaya çıkmak için dönüşen geleneksel yayıncılar yer alıyor. Bu durum, yeni "süper" reklam ajansını yaratmak için programa dayalı yetkinlikleri, analizleri, veri birleştirmeyi ve doğal içeriği bir araya getirerek, yerleşik reklam ajanslarına pazarlar için daha önemli bir hale gelebilme fırsatı sunuyor.

İletişim

Murat Çolakoğlu
Eğlence ve Medya Sektörü Lideri
Telefon: +90 212 326 6086
Eposta

Bizi takip edin