Telekomünikasyon Trendleri 2017

Dünyanın dört bir yanındaki telekomünikasyon şirketlerinde üst düzey yöneticiler, birkaç yıldır sanayilerinin bir dönüm noktasına geldiğini duyuyorlar. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde telekomünikasyon sektöründeki trendlere yön vermek için hazırlık zamanı sona erdi. Artık rekabet gücünüzün bulunduğu iş alanlarını seçerek stratejinize odaklanmalısınız. Mevcut işletme modelinizin birkaç yılını geride bıraktığını düşünüyorsanız bile, emin olamazsınız ve değişim zamanından ne kadar uzak olursa olsun stratejik odak size yardımcı olacaktır.

Telekom şirketleri, büyük oranda, ağları üzerinden çalışan veri akışını paraya döndürme konusunda çok da başarılı olamadılar. Bugün telekom hizmetleri daha çok bir emtia haline geldi. Ağlarını geliştirme ve dijital gelişmelere yeniden yatırım yapabilecek yetenekleri ciddi şekilde sınırlı kaldı. Bununla birlikte pek çok telekom taşıyıcısı, müşterileri için her hizmeti sunmaya çalışsa da genel olarak bakıldığında bunu tam anlamıyla başarabilmiş değil.

2017 Telekomünikasyon Trendleri

İnternet üzerinden tüketicilere doğrudan içerik sunan ve yayınlayan oyuncuların mesajlaşma ve ses gibi çekirdek iletişim hizmetlerinde dahi egemenliklerini artırmış durumda.  WhatsApp, Viber ve Apple'ın iMesajı, tüm mesajlaşma trafiğinin yüzde 80'inden fazlasını temsil ediyor ve Skype tek başına tüm uluslararası sesli trafik dakikalarının üçte birinden fazlasını oluşturuyor. Sonuç olarak, birçok telekom taşıyıcısı temel iletişim servis gelirlerinde önemli düşüşle karşı karşıya: SMS mesajlaşmasında yüzde 30, uluslararası ses transferinde yüzde 20 ve dolaşımda yüzde 15 düşüş.

Bu kritik noktada bir telekomünikasyon yöneticisi iseniz, aynı anda iki farklı hamle yapmanız gerekir.

  • Şirketinizi modernleştirmeye başlayın. 
  • Geleceğinize yönelik stratejik kimliğinizi (değer teklifi) yeniden tanımlayın. Özellikle, müşterilerinize şu anda beş veya on yıl sonra ne hizmet sunmayı bekleyebilirsiniz. Bu yolculuğa çıktıktan sonra, şirketiniz bugünden çok farklı görünecektir, belki de olması gereken budur.

İletişim

Mert Tüten
Telekomünikasyon Sektörü Lideri
Telefon: +90 212 326 6066
Eposta

Kadir Baş
Telekomünikasyon, Medya, Teknoloji Sektörü Lideri
Telefon: +90 212 326 6526
Eposta

Hüsnü Dinçsoy
Danışmanlık Hizmetleri Lideri
Telefon: +90 212 376 5302
Eposta

Bizi takip edin