Dünya Sağlık Örgütü tarafından pandemi ilan edilen COVID-19, ülkemiz ekonomisini, ailelerimizi ve hayatlarımızı etkilemeye / değiştirmeye başladı.
Telekom sektörü, COVID-19 salgınının etkilerini iş gücü, tedarik zinciri, satış, operasyon, seyahat ve regülasyon alanlarındaki etkilerini değerlendirmektedir.
Sektörün öncü oyuncuları farklı risk ve kriz senaryolarına verecekleri cevapları, kısa ve orta vadede alacakları önlemleri, rekabet ve stratejilerine etkilerini dikkatlice belirlemelidir.
PwC Strategy& Türkiye olarak yaşanan kriz ve risk ortamında, telekom şirketlerinin altı alana ve bunlarla ilgili kritik sorulara odaklanmasını öneriyoruz:
1. İş gücü: Çalışanlarını koru ve iş gücünü organize et
Telekom sektörü genelinde iş gücü; IT alt yüklenicileri, çağrı merkezi çalışanları, saha ekipleri gibi geniş tabanlı bir yapı gösterdiği için beraberinde getirdiği zorluklar da çeşitlilik göstermektedir.
2. Operasyon ve tedarik zinciri: İş sürekliliği ve hizmet kaliteni devam ettir, tedarik zincirini koru
COVID-19 salgını nedeniyle şirketlerin %75’inin tedarik zincirlerinde aksaklıklar meydana geldiğini biliyor muydunuz? Telekom sektörü 5G altyapısı kurulumunun gecikmesinden en çok etkilenecek sektörlerden birisi. COVID-19 salgının ilk ortaya çıktığı Wuhan bölgesi birçok fiberoptik tedarikçisinin de merkezi konumunda. Dolayısıyla bu durum, 5G altyapısının kurulumunu geciktirici yönde ciddi etkiye sahip.
3. İletişim stratejisi: Çalışanların ve müşterilerin dahil tüm paydaşlarını bilgilendir
Tüm iletişim planlarının temelinde çalışanların sağlığı ve güvenliği bulunmalıdır. Şirketler gerek çalışanları gerek de müşterileri ile olan iletişimlerine önem vermelidir.
4. Veri odağı: Veriye dayalı bilgiye ulaş ve risklerin etkilerini değerlendir
Durum oldukça değişken. Şirketlerin gerçeklere dayanan kararlar alabilmeleri için doğru ve tam veriye hızlı ulaşabilmesi hayati öneme sahip. Telekom şirketleri, kurumsal ve bireysel tüketicilerinin ihtiyaçları olan verilere ve bilgilere zamanında ve güvenilir bir şekilde ulaşabilmelerini sağlamalıdır.
5. Müşteri ve gelir yönetimi: Müşteri yönetimi ile ticari öncelikleri dengele
Özellikle telekom sektörü için yaşanan zorluklar beraberinde birçok fırsat getirmektedir. Örneğin, evden / uzaktan çalışan kişi sayısının artışı donanım, yazılım, VPN ve telekonferans sistemlerine olan talebi artırmıştır. Tüketiciler evde daha fazla zaman harcadığı için İnternet yayıncılığı ve e-oyun sitelerinin trafiği olumlu etkilenmiştir.
Telekom şirketleri müşterilerine sağladıkları deneyim ve hizmet kalitesini devam ettirmelerinin birincil öncelikleri olduğunu bu kriz ortamında unutmamalıdır.
6. Genel müdürlük fonksiyonları: Krizler karşısında ticari faaliyetlerini sürdürülebilir, çevik ve dayanıklı hale getir, disiplinler arası işbirliğini artır
Şirketler etkin ve verimli bir şekilde faaliyetlerine devam etmek ve ticari başarılarının karşısına çıkacak riskleri belirlemek için genel müdürlük fonksiyonları arasındaki işbirliğini daha fazla teşvik etmelidir.
Danışmanlık Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Türkiye
Telefon: +90 212 326 6142
Suistimal, Uyum ve Kriz Yönetimi Danışmanlığı Lideri, PwC Türkiye
Telefon: +90 212 376 5302