Fiyatlandırma ve Kârlılık

Etkin fiyatlandırma ile müşteri kanalları, ürünler ve pazarlarda değer, gelir ve kâr artırılabilir.

Fiyatı belirlemek müşteriye sunulan değeri anlamakla ilgilidir.

Daha fazla veri, daha fazla teknoloji ve daha bilgili tüketiciler, birçok işletme liderinin fiyatlandırma konusuna odaklanmasına neden olmuştur. Nesiller boyu süren ürün ve hizmet fiyatlandırmasından sonra, birçok şirket, sundukları ürün ve hizmetler karşılığında müşterilerinin aslında ne kadar ödemek istediklerini anlamaya çalışıyor.

Her sektörde, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının tespit edilmesi ve bunları karşılayacak ürün ve hizmetlerin tasarlanması gerekiyor. PwC’nin yardımıyla tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını kâra dönüştürmek mümkün.

Dikkate alınması gereken önemli sorular:
  • Hedef pazarlarınız için net fiyatlandırma stratejileriniz var mı?
  • Fiyatlandırmanız piyasaya mı yoksa maliyet artı analizine mi dayalı?
  • Yarattığınız değer karşılığında müşterilerinizin ne kadar ödemeye hazır olduğunu biliyor musunuz?
  • Fiyat pozisyonunuz fiyatlandırma stratejinizle uyumlu mu?
  • Taktiksel fiyatlandırma kararlarınız planlanan sonuçları veriyor mu?

PwC size nasıl yardımcı olabilir?

Müşterilerinizin neye değer verdiği ve bazı müşterilerin değer vermediği özellikler için katlandığınız maliyetler hakkında daha fazla bilgi sahibi olarak sunduğunuz ürün ve hizmetlerle fiyatlandırmanızı uyumlu hale getirebilirsiniz.

PwC, bu bilgilerin gücünü ortaya çıkarmanıza yardımcı olabilir. Böyle yaparak gerçek manada satış görüşmelerinizi fiyatla ilgili olmaktan çıkarıp müşterinizin ne kadar ödemek istediği ile ilgili olmasını sağlayabilirsiniz.

Müşterilerle ilgili detaylı analizlere dayalı olarak, fiyatlandırmanın kendi pazarınıza ve müşterilerinizin sürekli değişen değer algılarına uygun hale gelmesini sağlıyor ve maliyeti azaltıp kârı artırmanın yollarını tespit ediyoruz.

İstediğiniz sonuçlara ulaşmak için PwC olarak şu yetkinlikleri kullanmanıza yardım edelim:
  • Stratejik fiyatlandırma, müşteri kârlılık ve fiyat dönüşümü
  • Müşteri portföy kârlılığı ve optimizasyonu
  • Taktiksel fiyatlandırma/ gelir modeli stratejisi
  • Fiyat belirleme, değere ve sonuca dayalı fiyatlandırma
  • İndirimlerin ve ticari teşviklerin etkinliği
  • İşlem fiyatları yönetimi
  • Oyun değiştiren fiyatlandırma ve gelir modeli değişiklikleri

İletişim

Hüsnü Dinçsoy

Yönetim Danışmanlığı Hizmetleri Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 376 5302

Yiğit Arslan

Danışmanlık Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6748

Bizi takip edin: