Küresel Eğlence ve Medyaya Bakış 2017-2021 Raporu

Küresel eğlence ve medya sektörüne bakış, medya sektörü için karşılaştırılabilir küresel analiz kaynağı sağlayarak şirketlerin daha bilinçli karar vermelerine yardımcı olur. Raporda 54 ülkenin beş yıllık geçmişe dönük tüketici ve reklam harcama verileri ile beş yıllık gelecek tahminleri yer almaktadır. Ayrıca, sektörü şekillendiren trendler hakkında derin bilgiler ve küresel bulgular da mevcuttur.

Eğlence ve Medyaya Bakış Raporu


Türkiye yorumları


Kitap yayıncılığı

Türkiye'nin kitap yayıncılığından elde ettiği toplam gelir, tüketici kitapları ile eğitici ve profesyonel kitapların gelirlerinden oluşuyor. 


B2B (kurumlar arası)

Avrupa ve Orta Doğu arasında, Türkiye'de ticaret fuarları en büyük B2B alt segmentini temsil ediyor. Bu durum ülkenin önemli bir ticaret merkezi haline gelmesine önayak olmasına karşın, coğrafi komşularındaki sorunlar sebebiyle daha az cazip hale geldi.


Sinema

Türk sinema sektörü son yıllarda güçlü büyüme gösterdi. Toplam sinema geliri 2012'de 158 milyon dolardan 2016'da 251 milyon dolara yükseldi. Yükselme oranının biraz yavaşladığına dair işaretler olsa da ülkenin sinema sektörü hala yükselen bir trend izliyor. 


İnternet erişimi

Mobil internet gelirinin büyümeye öncülük etmesi ve 2021'e kadar %11,3 YBBO ile 3,4 milyar dolar gelire ulaşmasının beklentisiyle, Türkiye'deki toplam internet erişimi gelirleri %9,6 YBBO ile 2021'de 5,6 milyar dolara erişecek.


Mobil internet

Mobil internet kullanımı %48,5'ten %72,9'a hızla çıkacak. 2021'in sonuna doğru yüksek hızlı mobil internet piyasaya %79,8 oranında girmiş olacak; 2016'dan bu yana %10,2'lik büyük bir artış yaşanmış anlamına geliyor.


Sabit geniş bant

Sabit geniş bandın pazar payı önümüzdeki dönemde %62'den %76,7'ye yükselecektir. 2021 yılı sonunda çoğu kullanıcı orta hızlı hizmetlere abone olacak ve bu hizmetlerin piyasaya giriş oranı %49,2 olacak. Yüksek hızlı internetin piyasaya girişiyse %21,7 büyüyerek %31,4'e çıkacak.


İnternet reklamcılığı

Görüntülü reklam çeşitleri, video reklamlarının popülerliğini artırmaktadır. Mobil internet erişimi yüksek bir hızla büyüse de, en büyük internet reklamcılığı payı kablolu internet erişimine aittir. 2016 yılında toplam reklamcılık giderinin %44,8'ini kablolu internet erişimi oluşturmuştur.


İnternet videoları

Pazar DVD gibi fiziksel ürünlere sahip olmak veya bunları kiralamaktan OTT platformları aracılığıyla erişilebilen geniş içerik yelpazesine kaydıkça, Türkiye'de internet videolarının da önemi artıyor. Yeni nesil hizmetlerin Türkiye pazarındaki önemi, tablet kullananların hızla artmasıyla ve büyük bir kitlenin TV izlemek için ikinci ekran cihazları kullanmasıyla arttı.


Dergiler

Türkiye'de dergi abonelikleri, teslimatın genelde kuryeyle yapılması nedeniyle pahalı. Bunun sonucunda da, Türkiye'deki dergilerin büyük çoğunluğu tek nüsha olarak satılıyor. Bu da sektörü dengesiz bir hale getiriyor. Aboneliği olmayan tüketicilerin en sevdikleri dergileri satın almayı hatırlamaları gerekiyor. Türkiye'de dergi yayıncıları için en büyük dijital fırsat reklamcılık segmentinden gelecek.


Gazeteler

Türkiye dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinin arasında olmasına rağmen, Türkiye'de haber basım sektörünün duraklama döneminin ardından düşüşe geçmesi bekleniyor.


Ev dışı reklamcılık

Türkiye'nin OOH reklamcılığı ülkenin hızla büyüyen kent nüfusunu desteklemek için son yıllarda yapılan yüksek seviye ulaşım altyapısı yatırımıyla beraber yükselmiştir. Dünya Bankası'na göre bu oran tüm nüfusun %70'inde yer alıyor.


Radyo

Türkiye'de radyo gelirleri 2016 yılında 59 milyon dolara ulaştı. Orta ve Doğu Avrupa'nın en hızlı büyüyen radyo pazarına sahip Türkiye'de radyo gelirlerinin yıllık yaklaşık %5'lik büyüme ile 2021 yılına kadar 73 milyon dolara yükselmesi bekleniyor. 


Geleneksel TV ve ev videosu

Türkiye’nin ödemeli TV pazarının uzun vadeli potansiyeli, genç nüfus ve günde beş saatten daha fazla olan ortalama TV izleme süresi sebebiyle oldukça yüksek. Ancak etkin bir korsanla mücadele yasasına ihtiyaç duyulacak. Karasal ve uydu aracılığıyla yayınlanan bedava kanalların çok sayıda olması nedeniyle TV aboneliğinin pazara girişi kısıtlı. Karasal yayıncılığın dijitalleştirilmesi yavaş olacak.


TV reklamcılığı

Türkiye'nin 2016'daki politik ve ekonomik istikrarsızlığın reklamcılık sektörünün büyüme potansiyelini sınırlandırabilir. 2016'nın üçüncü çeyreğinde GSYH'de düşüş öngörüldü. Bu düşüş, 2009 ortasından bu yana ilk gerilemedir. Büyüme tahminleri TV reklamcılığının büyümesinin 2017'de ülkenin istikrar bulmasına ve yatırımcıların güvenini tekrar kazanmaya bağlı olduğunu söylüyor.


Video oyunları

Türkiye, Orta ve Doğu Avrupa'da, Rusya'dan sonra ikinci en büyük video oyunu pazarıdır. Ülkenin kalabalık, genç ve dijital araçları çok kullanan nüfusu video oyunlarına ilgili. Türkiye'nin toplam video oyunu gelirinin %69,4'ünü oluşturan gelişen sosyal ve eğlence amaçlı oyun sektörü büyümeyi yönlendiren ilk sektörlerden. Türkiye'de akıllı telefonun pazara girişinin son yıllarda hızla artması bunun öncelikli sebebidir.

İletişim

Murat Çolakoğlu
Eğlence ve Medya Sektörü Lideri
Telefon: +90 212 326 6086
Eposta

Bizi takip edin