Skip to content Skip to footer
Ara

Sonuçlar yükleniyor

İmzalı, kaşeli teslimat (ve normal postayla iade)

PwC Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması 2018

PwC’nin Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması, e-perakendecilerin, müşterilerin satın aldıkları ürünün hızlı, esnek ve güvenilir teslimatı konusundaki beklentilerini yükselttiğini gösteriyor.

  • Tüketiciler aynı gün veya hızlı teslimat seçeneği için daha fazla ödeme yapmaya istekli.
  • Müşteriler teslimat yöntemlerine ve hızına, teslimatı kimin yaptığından daha çok önem veriyor.
  • Lojistik şirketleri müşterilerin beklentilerini karşılamak istiyorlarsa ‘dijital uygunluk,’ maliyet uygunluğu, varlık verimliliği ve yeniliğe odaklanmaları gerekiyor.

Tüketiciler hızlı, esnek ve güvenilir hizmete değer veriyor

Fiyattan başka hangi faktörlerin belirli bir perakendeciden alışveriş yapmaktan vazgeçirdiği sorulduğunda, araştırma katılımcılarının yaklaşık %25’i hızlı/güvenilir teslimat istediklerini ve %23’ü ise iyi bir iade politikasına değer verdiklerini söyledi.

Bazı hizmetler ek ücret gerekmeden sunulsaydı müşterilerin teslimat tercihlerinin ne olacağını sorgulayan daha çok ayrıntı istedik. Yaklaşık üçte ikisi, en çok istedikleri şeyin ücretsiz iade olduğunu söyledi.

Drone’lara yol açmak mı?

Araştırmada müşterilerin teslimat yöntemlerine ve hızına, teslimatı kimin yaptığından daha çok önem verdiği ortaya çıkmıştır. Tüm katılımcıların üçte birinden fazlası, drone’ları bir teslimat yöntemi olarak görebileceklerini söylemiştir.

Taşımacılık ve lojistik işletmeleri için etki

Taşımacılık ve lojistik şirketleri müşterilerin hızla değişen beklentilerini karşılamak istiyorlarsa dijital uygunluk,maliyet uygunluğu, varlık verimliliği ve yeniliğe odaklanmaları gerekiyor. Bu ve diğer becerileri oluşturmak ve geliştirmek, daha sonra işletmeleri genelinde ölçeklendirmek, stratejilerini günlük hayata uyarlarken en önemli husus olacaktır.

 

Birbirlerine yakın bölgelerde yaşayan Türkiye gibi yoğun populasyonlarda aynı gün teslimat gibi yenilikçi operasyon modelleri globaldeki örneklerinin ötesine taşınacaktır.

Adnan AkanPerakende ve Tüketici Ürünleri Lideri

İletişim

Adnan Akan

Adnan Akan

Perakende ve Tüketici Ürünleri Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6061

Gökhan Yüksel

Gökhan Yüksel

Denetim Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6073

Yiğit  Arslan

Yiğit Arslan

Danışmanlık Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 376 5365

Bizi takip edin