İmzalı, kaşeli teslimat (ve normal postayla iade)

PwC Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması 2018

PwC’nin Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması, e-perakendecilerin, müşterilerin satın aldıkları ürünün hızlı, esnek ve güvenilir teslimatı konusundaki beklentilerini yükselttiğini gösteriyor.

  • Tüketiciler aynı gün veya hızlı teslimat seçeneği için daha fazla ödeme yapmaya istekli.
  • Müşteriler teslimat yöntemlerine ve hızına, teslimatı kimin yaptığından daha çok önem veriyor.
  • Lojistik şirketleri müşterilerin beklentilerini karşılamak istiyorlarsa ‘dijital uygunluk,’ maliyet uygunluğu, varlık verimliliği ve yeniliğe odaklanmaları gerekiyor.

Tüketiciler hızlı, esnek ve güvenilir hizmete değer veriyor

Fiyattan başka hangi faktörlerin belirli bir perakendeciden alışveriş yapmaktan vazgeçirdiği sorulduğunda, araştırma katılımcılarının yaklaşık %25’i hızlı/güvenilir teslimat istediklerini ve %23’ü ise iyi bir iade politikasına değer verdiklerini söyledi.

Bazı hizmetler ek ücret gerekmeden sunulsaydı müşterilerin teslimat tercihlerinin ne olacağını sorgulayan daha çok ayrıntı istedik. Yaklaşık üçte ikisi, en çok istedikleri şeyin ücretsiz iade olduğunu söyledi.

Drone’lara yol açmak mı?

Araştırmada müşterilerin teslimat yöntemlerine ve hızına, teslimatı kimin yaptığından daha çok önem verdiği ortaya çıkmıştır. Tüm katılımcıların üçte birinden fazlası, drone’ları bir teslimat yöntemi olarak görebileceklerini söylemiştir.

Taşımacılık ve lojistik işletmeleri için etki

Taşımacılık ve lojistik şirketleri müşterilerin hızla değişen beklentilerini karşılamak istiyorlarsa dijital uygunluk,maliyet uygunluğu, varlık verimliliği ve yeniliğe odaklanmaları gerekiyor. Bu ve diğer becerileri oluşturmak ve geliştirmek, daha sonra işletmeleri genelinde ölçeklendirmek, stratejilerini günlük hayata uyarlarken en önemli husus olacaktır.

 

Birbirlerine yakın bölgelerde yaşayan Türkiye gibi yoğun populasyonlarda aynı gün teslimat gibi yenilikçi operasyon modelleri globaldeki örneklerinin ötesine taşınacaktır.

Adnan AkanPerakende ve Tüketici Ürünleri Lideri

İlgili hizmetler

Lojistik stratejinizi ve operasyonlarınızı bu alanda küresel deneyime sahip danışmanlarımız ile rekabette firmanızı yukarıya taşıyacak şekilde yeniden tasarlayarak, hayata geçirirken sizin yanınızda yer alıyoruz.
İşinizi ve tüm maliyet yapınızı müşteri kitlenize daha etkin ve daha kârlı şekilde ulaşabilmeniz adına yeniden tanımlıyor ve kolay uygulamalar ile hayata geçirmenizde PwC olarak yanınızda yer alıyoruz.

İletişim

Adnan Akan
Perakende ve Tüketici Ürünleri Lideri, PwC Turkey
Telefon: +90 212 326 6061
Eposta

Gökhan Yüksel
Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü Denetim Hizmetleri Lideri, PwC Turkey
Telefon: +90 212 326 6040
Eposta

Yiğit Arslan
Danışmanlık Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Turkey
Telefon: +90 212 326 6748
Eposta

Bizi takip edin