PwC Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması 2018
PwC’nin Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması, e-perakendecilerin, müşterilerin satın aldıkları ürünün hızlı, esnek ve güvenilir teslimatı konusundaki beklentilerini yükselttiğini gösteriyor.
Fiyattan başka hangi faktörlerin belirli bir perakendeciden alışveriş yapmaktan vazgeçirdiği sorulduğunda, araştırma katılımcılarının yaklaşık %25’i hızlı/güvenilir teslimat istediklerini ve %23’ü ise iyi bir iade politikasına değer verdiklerini söyledi.
Bazı hizmetler ek ücret gerekmeden sunulsaydı müşterilerin teslimat tercihlerinin ne olacağını sorgulayan daha çok ayrıntı istedik. Yaklaşık üçte ikisi, en çok istedikleri şeyin ücretsiz iade olduğunu söyledi.
Araştırmada müşterilerin teslimat yöntemlerine ve hızına, teslimatı kimin yaptığından daha çok önem verdiği ortaya çıkmıştır. Tüm katılımcıların üçte birinden fazlası, drone’ları bir teslimat yöntemi olarak görebileceklerini söylemiştir.
Taşımacılık ve lojistik şirketleri müşterilerin hızla değişen beklentilerini karşılamak istiyorlarsa dijital uygunluk,maliyet uygunluğu, varlık verimliliği ve yeniliğe odaklanmaları gerekiyor. Bu ve diğer becerileri oluşturmak ve geliştirmek, daha sonra işletmeleri genelinde ölçeklendirmek, stratejilerini günlük hayata uyarlarken en önemli husus olacaktır.
Birbirlerine yakın bölgelerde yaşayan Türkiye gibi yoğun populasyonlarda aynı gün teslimat gibi yenilikçi operasyon modelleri globaldeki örneklerinin ötesine taşınacaktır.