Skip to content Skip to footer
Ara

Sonuçlar yükleniyor

Tüketiciler kime gerçekten güveniyor?

Tüketici Güveni

Katılımcıların üçte birinden fazlası “markaya duyulan güveni” belirli bir perakendeciden alışveriş yapma kararlarını etkileyen en önemli üç neden arasında göstermiştir (fiyattan başka).

  • Katılımcıların üçte birinden fazlası “markaya duyulan güveni” belirli bir perakendeciden alışveriş yapma kararlarını etkileyen en önemli üç neden arasında göstermiştir (fiyattan başka).
  • Sosyal ağlar, araştırma katılımcılarının satın alımları için ilham kaynağı olarak kullandığı bir numaralı online medyadır.
  • Tüketicilerin %40’ından fazlası, bir perakendecinin alışveriş biçimlerini ve satın aldıkları şeyleri izlemesinden memnun olduklarını söyledi.
  • Güven, tüketicilerin online güvenlik risklerini nasıl değerlendirdiği konusunda önemli bir rol oynamaktadır.

Markaya duyulan güven önemlidir

Tüketicilere fiyattan başka hangi faktörlerin belirli bir perakendeciden alışveriş yapma kararlarını etkilediğini sorduk. Katılımcıların üçte birinden fazlası (%35) “markaya duyulan güveni” kendileri için en önemli üç neden arasında gösterdi.

Katılımcıların %14’ü markaya duyulan güvenin bir perakendeciden alışveriş yapmak için en önemli nedenleri olduğunu söyledi (fiyattan başka). Fakat Çin’den katılanlardan %21’i (araştırmamıza katılan tüm diğer bölgelerden daha fazla olarak) markaya duyulan güveni bir numaralı nedenleri olarak seçmiştir. 

Gelişmekte olan uluslar popüler görüşlere öncelik veriyor

Markaya duyulan güven tüketicilerin nereden alışveriş yaptığının belirlenmesinde güçlü bir rol oynasa da ne alacaklarına karar verirken ağırlıklı olarak diğer insanların görüşlerine güveniyorlar. Sosyal ağlar, satın alımları için sıklıkla ilham kaynağı olarak kullandıkları online medya olarak birinci sırada (katılımcıların %37’si). Sosyal ağ tercihleri %52’ye yükselen Çinli katılımcılar yine ön plana çıkıyor.

Bazı diğer bölgelerden tüketiciler bu anlamda sosyal ağlara çok daha fazla güveniyor. Orta Asya’dan katılanların %70’i, Endonezya ve Malezya’dan katılanların %58’i, Macaristan’dan katılanların ise %55’i sosyal medyayı seçmiştir. 

Tüketiciler gözetim değil avantaj istiyor

Araştırmamıza katılanlar çoğunlukla perakendecilerin etkileşimleriyle ilgili veri toplamasına ve bu bilgileri kişiye özel fırsatlar sunmak için kullanmasına güveniyor. Araştırma katılımcılarının %40’ından fazlası bir perakendecinin alışveriş biçimlerini ve satın aldıkları şeyleri izlemesinden memnun olduklarını ve perakendecinin mağaza, online ve sosyal medya dahil tüm kanallardan nasıl etkileşim kurdukları hakkında güncel bilgiye sahip olmasını beklediklerini söyledi.

Tüketiciler genellikle perakendecilerin fiziksel konumlarını bilmesi konusunda daha az hevesli görünüyor. Tüm katılımcılardan sadece %34’ü bir perakendecinin yakında olduklarını tespit etmesinden ve onlara bir mobil cihaz üzerinden kişiye özel fırsatlar göndermesinden mutlu olacaklarını söylemiştir.

Güven, online güvenlik riskleriyle ilgili korkuları azaltıyor

Araştırmamızda katılımcılara online güvenlik ve dolandırıcılık risklerini nasıl azalttıklarını sorduk. Yarısından çoğu sadece güvenilir ve yasal web sitelerini kullandıklarını (%57) veya ödeme yaparken güvendikleri hizmet sağlayıcıları seçtiklerini (%51) söyledi.

Genel olarak tüketicilerin güvenlik önemlerinin geçen yılki araştırmaya göre azalmış görünmesi dikkat çekicidir. Bu durum, müşterilerin perakendecilere daha çok güvendiği ve aynı zamanda güvenilir güvenlik beklentilerinin arttığı anlamına gelebilir. 

Markaya duyulan güven, tüketicilerin tercih sebepleri arasında en önde yer alıyor.

Gökhan YükselPerakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü Denetim Hizmetleri Lideri

İletişim

Adnan Akan

Adnan Akan

Perakende ve Tüketici Ürünleri Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6061

Gökhan Yüksel

Gökhan Yüksel

Denetim Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6073

Yiğit  Arslan

Yiğit Arslan

Danışmanlık Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 376 5365

Bizi takip edin