Tüketici Güveni
Katılımcıların üçte birinden fazlası “markaya duyulan güveni” belirli bir perakendeciden alışveriş yapma kararlarını etkileyen en önemli üç neden arasında göstermiştir (fiyattan başka).
Tüketicilere fiyattan başka hangi faktörlerin belirli bir perakendeciden alışveriş yapma kararlarını etkilediğini sorduk. Katılımcıların üçte birinden fazlası (%35) “markaya duyulan güveni” kendileri için en önemli üç neden arasında gösterdi.
Katılımcıların %14’ü markaya duyulan güvenin bir perakendeciden alışveriş yapmak için en önemli nedenleri olduğunu söyledi (fiyattan başka). Fakat Çin’den katılanlardan %21’i (araştırmamıza katılan tüm diğer bölgelerden daha fazla olarak) markaya duyulan güveni bir numaralı nedenleri olarak seçmiştir.
Markaya duyulan güven tüketicilerin nereden alışveriş yaptığının belirlenmesinde güçlü bir rol oynasa da ne alacaklarına karar verirken ağırlıklı olarak diğer insanların görüşlerine güveniyorlar. Sosyal ağlar, satın alımları için sıklıkla ilham kaynağı olarak kullandıkları online medya olarak birinci sırada (katılımcıların %37’si). Sosyal ağ tercihleri %52’ye yükselen Çinli katılımcılar yine ön plana çıkıyor.
Bazı diğer bölgelerden tüketiciler bu anlamda sosyal ağlara çok daha fazla güveniyor. Orta Asya’dan katılanların %70’i, Endonezya ve Malezya’dan katılanların %58’i, Macaristan’dan katılanların ise %55’i sosyal medyayı seçmiştir.
Araştırmamıza katılanlar çoğunlukla perakendecilerin etkileşimleriyle ilgili veri toplamasına ve bu bilgileri kişiye özel fırsatlar sunmak için kullanmasına güveniyor. Araştırma katılımcılarının %40’ından fazlası bir perakendecinin alışveriş biçimlerini ve satın aldıkları şeyleri izlemesinden memnun olduklarını ve perakendecinin mağaza, online ve sosyal medya dahil tüm kanallardan nasıl etkileşim kurdukları hakkında güncel bilgiye sahip olmasını beklediklerini söyledi.
Tüketiciler genellikle perakendecilerin fiziksel konumlarını bilmesi konusunda daha az hevesli görünüyor. Tüm katılımcılardan sadece %34’ü bir perakendecinin yakında olduklarını tespit etmesinden ve onlara bir mobil cihaz üzerinden kişiye özel fırsatlar göndermesinden mutlu olacaklarını söylemiştir.
Araştırmamızda katılımcılara online güvenlik ve dolandırıcılık risklerini nasıl azalttıklarını sorduk. Yarısından çoğu sadece güvenilir ve yasal web sitelerini kullandıklarını (%57) veya ödeme yaparken güvendikleri hizmet sağlayıcıları seçtiklerini (%51) söyledi.
Genel olarak tüketicilerin güvenlik önemlerinin geçen yılki araştırmaya göre azalmış görünmesi dikkat çekicidir. Bu durum, müşterilerin perakendecilere daha çok güvendiği ve aynı zamanda güvenilir güvenlik beklentilerinin arttığı anlamına gelebilir.
Markaya duyulan güven, tüketicilerin tercih sebepleri arasında en önde yer alıyor.