PwC Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması 2018
PwC’nin Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması’nda tüketicilerin ulusal ekonomilerinin durumunu nasıl gördüğünü keşfediyoruz.
Asya bölgeleri muhtemelen Çin’deki tutarlı GSYH artışı ve Asya’da gelişmekte olan birçok ekonomi nedeniyle en iyimser olma eğiliminde. Aslında, ulusal ekonomilerinin nasıl performans göstereceğine dair bakış açılarında en olumlu olan dört ülkenin tamamı Asya’dan: Filipinler, Endonezya, Çin ve Vietnam.
Bu arada en kötümser bakış açılarını sergileyen bölgelerin her biri farklı bir coğrafi bölgeden: Güney Afrika, Malezya, İngiltere ve Macaristan. Bu, araştırmaya katılanların kendi bölgelerine özgü endişelere sahip olduğu anlamına geliyor.
Tüketicilerin rahatsızlık duyduğu belirli alanlar var. Özellikle önümüzdeki 12 ay içinde daha az harcama yapmayı bekleyen küresel araştırma katılımcılarına bakıldığında yakıt fiyatları, durgunluk ve enflasyon konularındaki endişeler diğer konuları gölgede bırakıyor. İlginç bir şekilde, bu endişelerden her birinin araştırma katılımcılarımıza göre tüketicilerin satın alma gücü üzerinde doğrudan etkisi olduğu çok açık, ancak araştırmamıza seçenek olarak dahil ettiğimiz ve katılımcılar için büyük endişeler olarak görülmeyen bazı diğer faktörler —küresel terörizm, küresel ısınma, ticari korumacılık— genellikle tüketicilerin bir latte satın alabilmesi veya dolaplarını kaliteli organik ürünlerle doldurabilmesi üzerinde çok daha dolaylı bir etki olarak algılanıyor.
Bu yıl, tüketicilere ürünlere karşılık benzersiz deneyimler satınalma konusundaki görüşlerini de sorduk.
Katılımcıların bu iki kategorideki kullanılabilir gelir harcama alışkanlıklarının önceki 12 ay içinde nasıl değiştiği de sorduğumuz sorular arasında. Katılımcıların %28’İ deneyimler için, %27’si ise ürünler için daha çok harcama yapmıştı. %48’i deneyimler için, %54’ü ise ürünler için aynı tutarda harcama yapmıştı. Bu durum, insanların ilave ürünler ve deneyimler için harcama yapma becerilerinin sürekliliğine güvendiklerine dair çok kuvvetli bir göstergedir.
Tüketiciler deneyimlerle zenginleştirilen yenilikçi ürünler ve servisler için daha fazla harcama yapacaklar.