Yapay zekâ yakınınızdaki bir cihaza (veya mağazaya) geliyor

PwC 2018 Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması

PwC’nin bu yılki Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması’nda yapay zekâ (AI) hikayesi tamamen potansiyelle ilgili.

  • Katılımcıların sadece %10’u şu anda yapay zekâ cihaza sahip olduklarını, yaklaşık üçte biri ise yapay zekâ cihaz satın almayı planladıklarını söyledi.
  • Yapay zekâ cihaza sahip olanların %18’i alışverişe daha fazla para harcadıklarını söyledi.
  • Çinli katılımcıların beşte biri yapay zekâ cihaza sahip olduklarını belirtti.

Bazı konularda yapay zekâ perakende satışın geleceğini etkileyecek

Mağaza işletmecilerinin %45’i, önümüzdeki üç yıl içinde yapay zekâ kullanımlarını artırmayı planladıklarını söylüyor. Müşteri bağlılığının iyileştirilmesinden müşterinin sosyal medya üzerinden tanınmasına kadar yapay zekânın kazandırabileceği yeteneklerin çeşitliliği göz önünde bulundurulduğunda bu şaşırtıcı değil. Katılımcıların %58’i Amazon Echo veya Google Home ile ilgilenmediklerini söylese de gelişmekte olan bazı ekonomilerde bu yüzde çok daha düşük. 

Hangi tüketicilerin şu anda yapay zekâ kullanıyor olması en muhtemel?

Yapay zekâyı erken benimseyen kullanıcıların profilini çıkarmak için verilerimize birçok farklı açıdan baktık. Bu kullanıcılar hem ekonomi hem de kişisel harcamaları hakkında iyimser düşünen, mobil ödemeyi tercih eden, ortak tüketime açık olan ve toptan alışveriş yapan 18-34 yaş arası erkeklerdir. Peki bu yüksek beklentiler nerede devreye giriyor? Kullanıcıların %25’i ürünlerin kendilerine düzenli olarak aynı gün teslim edilmesini bekliyor.

AI – küresel bir olgu

Brezilya’nın genç, eğitimli ve teknolojiye meraklı nüfusu, bu pazarın en yüksek avantaj potansiyeline sahip olması ve katılımcıların %59’unun bir cihaz satın almayı sabırsızlıkla beklemesiyle öne çıkıyor.

Genel olarak sesli etkileşimi tercih etmeleri ve güvenlik konusunda daha az endişe duymaları sayesinde birçok Asya ülkesi teknolojik gelişmelerden geri kalmıyor. Çin’in %52’si bir cihaz satın almayı planlıyor. Vietnam (%19 sahip, %45 planlıyor), Endonezya (%18 sahip, %49 planlıyor) ve Tayland’da (%15 sahip, %44 planlıyor) da durum benzer.

Yapay zekâyla çalışan çok sayıda yeni nesil teknoloji gökten inmek üzere

Bağlantılı bir evin tamamını izlemek için dokunmatik ekranla donatılmış akıllı buzdolaplarından kullanıcıların sanal olarak kıyafet denemesini ve makyaj yapmasını sağlamak için artırılmış gerçeklikten faydalanan uygulamalara kadar tüketici rahatlığında devrimin henüz başlangıç aşamalarındayız ve tüketiciler işleri farklı şekilde yapmaya hazır görünüyor. Araştırmamıza katılanların yaklaşık %40’ı drone’ları bir teslimat yöntemi olarak düşünüyor.

Dünyada hızla yaygınlaşan yapay zekâ ürünleri, Türkiye pazarına öncülük edecek firmalar için yeni fırsatlar yaratacak.

Kıvanç EmiroğluYönetim Danışmanlığı Lideri

İlgili hizmetler

Günümüz rekabetçi koşullarında satışları artırırken stok seviyesini azaltmak CEO’ların ajandalarında en üst sırada yer alan konulardan. PwC olarak bu konuda deneyimli danışmanlarımız, analitik ekibimiz ve çok sayıda benzer proje tecrübelerimiz ile yanınızda yer alıyoruz.

 

İletişim

Adnan Akan
Perakende ve Tüketici Ürünleri Lideri, PwC Turkey
Telefon: +90 212 326 6061
Eposta

Gökhan Yüksel
Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü Denetim Hizmetleri Lideri, PwC Turkey
Telefon: +90 212 326 6040
Eposta

Yiğit Arslan
Danışmanlık Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Turkey
Telefon: +90 212 326 6748
Eposta

Bizi takip edin