Yeni müşteri davranışları, yeni iş çözümleri

PwC Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması 2018

PwC’nin Küresel Tüketici Görüşleri Araştırması’ndan verilerde kanıtlarını gördüğümüz gibi, gitgide gelişmekte olan tüketici davranışları yeni iş modelleri ortaya çıkarıyor. Perakendeciler ve tüketici şirketleri için yeniliği teşvik eden trendlerden bazıları şunlardır:

  • Küresel katılımcıların %59’unun Amazon’dan veya Çinli benzerleri JD ve Alibaba TMALL’dan alışveriş yaptığını tespit ettik.
  • Sadece Amazon’dan alışveriş yaptıklarını söyleyen katılımcıların yüzdesi %10’dan %14’e çıkmıştır.
  • Bu tüketici araştırmasını gerçekleştirdiğimiz altı yıllık süre zarfında cep telefonları aracılığıyla alışveriş yapan küresel katılımcılarımızın sayısı %133 oranında artmıştır.

Doğrudan tüketicilerle bağlantı kurmak

E-ticaret alanındaki önemli isimlerin verimlilik ve rahatlık açısından piyasaya hakim olduğu doğru olsa da, imalatçılar ve perakendeciler de farklılaştırma ve kişiselleştirme konularında iş modelleri geliştirmek için çok fazla alana sahiptir. Örneğin birçok imalatçı artık piyasaya en son çıkan ürünlerini perakendeci iş ortakları için değil, kendi doğrudan müşteri kanalları için ayırıyor.

Piyasaya yeni girenler için fırsatlar çok açık

E-ticaret halen küresel B2C (işletmeden tüketiciye) ticaretinin %15’inden azını temsil ediyor, bu nedenle yenilikçiler ve piyasaya yeni girenler için birçok fırsat mevcut. New Jersey’de bir garajda başlatılan Boxed.com, özellikle depo tarzı mağazalara kendileri gitmeyi tercih etmeyen tüketiciler için toptan paketli tüketim malları sunarak ve daha az seçenek üzerinden fiyatlandırma yaparak ayırt edilirliğini sağlıyor.

Eski model yeni modellere nasıl karşı koyabilir?

Perakende sektöründeki dijital yıkıma rağmen insanlar hala fiziksel mağazalardan alışveriş yapıyor. Örneğin en azından haftalık olarak fiziksel mağazalardan alışveriş yaptığını söyleyen müşterilerin yüzdesi 2012 yılında %42 iken bu yılki araştırmada %44 olmuştur. Dolayısıyla perakendecilerin yeni iş modelleriyle rekabet etmesinin yollarından biri, gerçekten fiziksel lokasyonlarını ziyaret eden bu tüketicileri cezbetmektir. 

Artık sadece ürün odaklı iş modelleri geçerliliğini yitiriyor; servise odaklanan ve tüketiciye sürekli yenilik sunarak deneyimi üst seviyede tutan iş modelleri kazanacak.

Yiğit ArslanYönetim Danışmanlığı, Yönetici Direktör

İlgili hizmetler

Günümüzde, müşterilerinize sunduğunuz ürünler kadar satıştan, kullanıma, tedarikten iadeye kadar tüm aşamalarda yaşattığınız deneyim de rekabetçi olmak için  büyük önem taşıyor. PwC olarak, müşteriyi merkeze alan ve rekabet gücünüze güç katan deneyimler tasarlıyor ve en kısa sürede hayata geçiriyoruz.

Daha fazlası

Fiziksel mağazaların değişimi, elektronik ticaretin gelişmesi ve müşteri beklentilerinin artmasıyla perakendeciler tüketicilere kusursuz bir alışveriş deneyimi sunma arayışındadırlar. 2020 yılına kadar tüketicilerin perakendecileri hem sanal hem de gerçek dünya ayrımı yapmadan sürekli ulaşabildikleri tek bir marka gibi görecekleri öngörülmektedir ve bu süreçte de çok yönlü kanal stratejisinin önemi göz ardı edilmemelidir. Çoklu kanal stratejisi yerini çok yönlü kanala bırakmaktadır. PwC olarak, toplam perakende ve çok yönlü kanal stratejileri oluşturulmasında ve hayata geçirilmesinde uçtan uca bir yaklaşım sunuyoruz.

İletişim

Adnan Akan
Perakende ve Tüketici Ürünleri Lideri, PwC Turkey
Telefon: +90 212 326 6061
Eposta

Gökhan Yüksel
Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü Denetim Hizmetleri Lideri, PwC Turkey
Telefon: +90 212 326 6040
Eposta

Yiğit Arslan
Danışmanlık Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Turkey
Telefon: +90 212 326 6748
Eposta

Bizi takip edin