Sigorta ve reasürans sektörü büyüme için hazır mı?

Köklü değişiklikler arttıkça sigorta ve reasürans şirketleri rekabet, değişim ve büyüme konularında çok büyük stratejik zorluklar ile karşılaşıyor.

Marjlarındaki düşüş, büyümenin zorlaşması ve sektördeki değişimin derinleşmesiyle, sigorta ve reasürans şirketleri maliyetleri düşürmekte hiç olmadığı kadar zorluk çekiyorlar. Ayrıca, hızla artan müşteri beklentilerini karşılamak için teknoloji ve inovasyona yatırım yapmaları şart.

Peki aynı anda maliyetleri azaltıp bir yandan da büyümek için yatırım yapmaları mümkün mü?

Geçen yıl PwC 25 sigorta şirketinin katılımıyla «Büyüme için Hazır Olmak» başlıklı bir anket çalışması gerçekleştirerek, sigorta şirketlerinin maliyetleri düşürme ve büyüme için yatırım yapma konularında karşılaştıkları zorlukları ortaya koymuştu.

Söz konusu anketin bulguları ve PwC 20. Yıllık CEO Anketi’nin sonuçlarından yola çıkarak bu raporda, sigorta şirketlerinin işlerini ileriye taşıyabilmeleri için strateji ve maliyetlerini, hatta en önemlisi her ikisini birlikte nasıl dengeleyeceklerini yeniden gözden geçirmelerinin şart olduğunu vurguluyoruz. Yukarıdaki soruya geri dönersek; rekabet gücünü ve potansiyeli gözeterek, maliyetlerini kesmek yerine optimize edebilirlerse hem maliyetleri düşürmek hem de yatırım yapmak mümkün. İşte büyüme için hazır olmanın odağı tam da bu.

İletişim

Talar Gül
Sigortacılık ve Bireysel Emeklilik Sektörü Lideri
Telefon: +90 212 326 6073
Eposta

Bizi takip edin