Değişime hazırlık

PwC 21. Küresel CEO Araştırması: İlaç ve yaşam bilimleri sektörü sonuçları

İlaç ve yaşam bilimleri sektörü CEO’ları sektördeki inovasyon, ortaklıklar ve yeni teknolojilerin uygulanması ile büyümenin sürdüğü bir geleceğe yönelik iyimserler. Öte yandan CEO’lar hedeflerine ulaşmanın çok da kolay olmayacağının farkında. Tüm bunlar 31 ülkeden 70 ilaç ve yaşam bilimleri sektörü CEO’sunun katıldığı PwC 21. Küresel CEO Araştırması’ndan çıkan sonuçların yalnızca bir kısmı.

 

İhtiyatlı iyimserlik

PwC Küresel CEO Araştırmasına göre liderlerin makroekonomik büyümeye yönelik iyimserlikleri giderek artıyor; küresel ekonomik büyümedeki toparlanmanın süreceğini düşünen ilaç ve yaşam bilimleri sektörü CEO’larının oranı %51. Bununla birlikte, özellikle geçmiş yıllar ile karşılaştırıldığında CEO’ların kendi şirketlerine yönelik beklentilerinde o kadar da iyimser olmadıkları görülüyor. Nitekim şirketlerinin önümüzdeki 12 ay içerisinde gelirinin artacağından çok emin olduğunu söyleyen CEO’ların oranı bu yıl %46 iken geçtiğimiz yıl bu oran %63’idi.

Kapıdaki değişim

Araştırma ilaç ve yaşam bilimleri sektörü CEO’larının üçte ikisinin hem geleneksel hem de pazara yeni giren şirketlerden kaynaklanan doğrudan ve dolaylı rekabet hakkında endişeli olduğunu ortaya koyuyor. 

İlaç ve yaşam bilimleri sektörü CEO’larını endişelendiren bir diğer konu ise, araştırmaya katılan CEO’ların %71’inin belirttiği üzere, kısa sürede sonuç elde etme konusundaki baskının artmış olması. Sağlık hizmetlerini satın alanlar ödedikleri ücret karşılığında bugüne kadar hiç olmadığı kadar üst düzey hizmet bekliyor.

İlaç maliyetlerindeki artış ile birlikte alıcılar, ilaç şirketlerinin tedavilerinin etkinliğini kanıtlamalarını bekliyor. Büyük ilaç şirketleri rekabet güçlerini korumak için faaliyetlerini (ilaç geliştirme gibi) daha hızlı ve daha düşük maliyetle gerçekleştirirken; aynı ücret karşılığında daha fazla değer sunmak ve hem sağlıklı yaşam hem de tedavide hasta ve doktorlar ile daha proaktif bir yaklaşım oluşturulmak zorunda kalacak.

Dijital yetenek eksikliği

İlaç ve yaşam bilimleri sektörü CEO’ları dijitalleşmeyi artırmaları gerektiğinin farkındalar. Ürünlerinin faydalarını gerçek zamanlı olarak gösterebilen, sonuç odaklı olan ve hastalarla bağlantı kurabilen markalar kazanacak. Tüm bunları başarabilmek için şirketlerin doğru yetenekleri kendilerine çekmesi gerekiyor. Bununla birlikte sektördeki CEO’ların %60’ı işgüçlerindeki dijital becerilerin seviyesi hakkında endişeli olduğunu belirtirken, %57’si ise dijital becerileri cezbetmenin kısmen ya da çok zor olduğunu söylüyor. Dijital beceriler için cazip olmanın çok zor olduğunu düşünen tüm sektörlerden CEO’ların oranı ise % 50.

İletişim

Ediz Günsel
Sağlık, İlaç ve Yaşam Bilimleri Sektörü Lideri, PwC Turkey
Telefon: +90 212 326 6040
Eposta

Bizi takip edin: