PwC Dijital IQ Araştırması 2020 yayımlandı

Dijital üstünlüğü sürdürecek altyapı yatırımında “sınır tanımamak” başarıyı da beraberinde getiriyor

PwC’nin 10 yılı aşkın süredir dijital dönüşüm sürecindeki binlerce şirketi takip ettiği Dijital IQ Araştırması 2020 yayınlandı. Bu yıl 76 ülkeden BXT (Business, Experience, Technology; İş, Deneyim ve Teknoloji) çerçevesinde görev yapan 2.380 yöneticinin katkılarıyla gerçekleştirilen araştırmada, yöneticilerin dijital ortamdaki davranışlarını ve işlerine olan etkileri incelendi.

Araştırmada, kârdan inovasyona, müşteri deneyiminden çalışan deneyimine kadar dijital dönüşüm sürecinde yaşanan tüm yönetici deneyimleri ele alındı. Araştırmaya katılan yöneticilerin sadece %5’lik bir kısmının bu dönüşüm sürecinde istenen başarıyı elde ettiği gözlemlendi. “Sınır Tanımayanlar” diye tanımlanan bu %5’lik grubun çalışma şekilleri incelendiğinde, hiçbir konuyla yüzeysel ilgilenmedikleri görülüyor. “Sınır Tanımayanlar” konuları tüm ayrıntılarıyla derinlemesine değerlendirirken, alışkanlıkları yıkmaktan ve geleneksel yaklaşımlara meydan okumaktan çekinmiyor.

Araştırma kapsamında, “Sınır Tanımayanlar” grubunun dijitalden fayda elde etmek için attığı dört temel adım; değişimi zorunlu tutmak, yatırımları ciddiyetle yapmak, çalışanların gelişimine odaklanmak, esnek ve uyumlu bir yapı kurmak olarak ele alınıyor.

Dijitalleşmeyi kurumsal bir strateji olarak gören “Sınır Tanımayanlar” dijital yatırımları maliyet kaygısı ile değil şirketlerini geliştirmek amacıyla yapıyor. Bu nedenle şirketlerinin kâr marjı büyümesi diğer şirketlere kıyasla %17 daha fazla. Sınır Tanımayanların bir diğer ortak özelliği ise yatırımlarını planlarken çalışanlarının becerilerini geliştirmeyi esas almaları ve böylece en yetenekli çalışanlarını elde tutmaları. Şirket kültürlerine değişimi kodlamaları ise her tür değişime hazır olmak için şirketlerini güçlendiriyor.

PwC Türkiye Dijital Hizmetler Lideri Oktay Aktolun, PwC Dijital IQ 2020 araştırmasını şöyle değerlendirdi: “Dijital dönüşüm belirli bir zaman diliminde gerçekleştirilecek ve tamamlanacak bir projeden çok daha fazlası. Şirketler dijitalleşme konusunda nasıl bir strateji izleyeceğini netleştirmeli. Bu stratejiyi hazırlarken, hedefleri; dijitalin getirdiği fırsatlardan faydalanarak iş süreçlerini iyileştirirken deneyimi ve hizmetlerini farklılaştırmak olmalı. Şirketler, iş yapış biçimlerinde kullandıkları araçları yenilerken, çalışanların becerilerini de bu yönde geliştirmeye öncelik vermeliler. Yöneticiler değişime ayak uydurabilecek esnek ve uyumlu bir yapıyı bugünden kurarak, şirket kültürleriyle bütünleştirdikleri takdirde dijitalleşmede hedefledikleri başarıyı yakalayabileceklerdir.”

COVID-19 salgını nedeniyle iş dünyasının karşı karşıya kaldığı krizin yönetimini dijital dönüşüm açısından ele alan Oktay Aktolun şunları söyledi: “Uzaktan ve esnek çalışma modelini benimsemek durumunda olduğumuz bir dönemi deneyimliyoruz. Bu deneyim bize şirketler için en önemli yatırımın iş gücünün dijital yetkinliklerinin geliştirilmesi olduğunu bir kez daha gösterdi. PwC olarak bu alandaki sorumluluğumuzun bilinciyle çalışanların dijital yetkinliklerini geliştirmelerine katkı sağlamak amacıyla PwC Digital Fitness uygulamamızı COVID-19 içerikleriyle güncelledik ve Temmuz ayı sonuna kadar ücretsiz olarak herkesin erişimine sunduk. Digital Fitness ile teknoloji veya dijital konularda yetkinliklerin artırılmasının yanı sıra inovasyon kültürünün ve yaklaşımının yaratılmasını da hedefliyoruz. Bu hedef, Digital IQ 2020 araştırmamızda “Sınır Tanımayanlar” olarak tanımlanan grubun başarı kriterleri ile birebir örtüşüyor.”

İletişim

Aslıhan Dellaloğlu

Pazarlama ve İletişim, Kıdemli Müdür, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6570

Bizi takip edin