Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan 122 sayılı Vergi Usul Kanunu Sirküleriyle, hizmet erbabına ödenen ücretlerden yapılan vergi kesintileri ve sigorta primlerinin, ayrı bir Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile mevcut e-beyanname şifresinden ayrı olarak kullanıcı kodu, parola ve şifre alınması suretiyle elektronik ortamda gönderebilmelerine olanak sağlanmıştır.
18.02.2017 tarihli Resmî Gazetede yayımlanan 1 seri no.lu Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliğiyle, muhtasar beyanname ile aylık prim ve hizmet belgesinin birleştirilerek alınması uygulaması başlatılmıştır.
Tebliğde yapılan düzenlemeyle;
a) Vergi kanunlarına göre vergi kesintisi yapmak zorunda olanlar, bir ay içinde yaptıkları ödemeleri veya tahakkuk ettirdikleri kârlar ve iratlar ile bunlardan kestikleri vergileri,
b) 5510 sayılı Kanuna göre sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini bildirmekle yükümlü olanlar/işverenler, sigortalıların cari aya ait prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini
içeren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini elektronik ortamda göndermeleri hükme bağlanmıştır.
Yapılan düzenlemeler çerçevesinde, muhtasar beyanname ile aylık prim ve hizmet belgesinin birleştirilerek alınması uygulamasında takvim şu şekilde olmuştur:
Ücret gizliliğinin korunması amacı çerçevesinde iletilen talepleri değerlendiren Gelir İdaresi Başkanlığı yayımladığı 13.01.2020 tarih ve 122 sayılı Vergi Usul Kanunu Sirküleriyle, isteyen mükelleflere/işverenlere, hizmet erbabına ödenen ücretlerden yapılan vergi kesintileri ve sigorta primlerinin, ayrı bir Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile mevcut e-beyanname şifresinden ayrı olarak kullanıcı kodu, parola ve şifre alınması suretiyle elektronik ortamda gönderilmesine olanak sağlamıştır.
Sirkülerde yapılan düzenlemeye göre, sağlanan olanaktan yararlanmak isteyen mükellefler/işverenler;
Sirkülerde yapılan düzenlemeye göre, getirilen olanaktan yararlanacak olanlardan beyannamelerini elektronik ortamda kendileri gönderme şartlarını taşıyan mükelleflerin/işverenlerin Sirküler ekinde yer alan “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin Elektronik Ortamda Gönderilmesine İlişkin Talep Formu (Ücret ile sigortalının sigorta primleri ve kazançları toplamı, meslek adları ve kodları ile prim ödeme gün sayılarının bildirilmesine yönelik)”nu doldurarak bağlı oldukları vergi dairesine müracaat etmeleri gerekmektedir. Başvuru yapanlara vergi dairesince 1003B Beyanname kodlu Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini elektronik ortamda gönderebilmeleri için kendilerine ayrı bir kullanıcı kodu, parola ve şifre verilecektir.
Merkez işyeri haricinde şubesi/şubeleri bulunanlara, şubelerine ait 1003B Beyanname kodlu Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini elektronik ortamda göndermek üzere ayrı bir kullanıcı kodu, parola ve şifre talep etmeleri halinde şube/şubeler için ayrı bir kullanıcı kodu, parola ve şifre verilecektir.
Sirküler ile yapılan bu düzenleme sonrasında, yeni alınan kullanıcı kodu, parola ve şifre ile gönderilen beyannameler, bu kullanıcı kodu, parola ve şifre ile görüntülenebilecektir. Mevcut kullanıcı kodu, parola ve şifreler ile 1003B kodlu beyanname elektronik ortamda görüntülenemeyecektir. Böylelikle ücret bilgilerinin gizliliği sağlanabilecektir.