| Özet: | 21.05.2021 tarihinde yayınlanan e-Defter Uygulama Kılavuzu V 1.8 ile kanuni süresinden sonra berat silmeye ilişkin “UYARI” kısmı güncellenmiştir. |
| Düzenlemeyi Yapan Kurum: | Gelir İdaresi Başkanlığı |
| Yürürlük tarihi: | 21.05.2021 |
Defterlerin hangi durumlarda yeniden oluşturulabileceğine ilişkin “Uyarı” kısmı Elektronik Defter Genel Tebliği (Sıra No: 1)'nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 3)’e göre revize edilmiştir.
Güncellemeyle birlikte, yasal yükleme süresi geçen beratlara ilişkin e-Defter’in yeniden oluşturulabilmesi için ; Vergi Usul Kanununda belirtilen “Mücbir Sebep” halleri nedeniyle e-Defter veya beratlarına ait kayıtlarının silinmesi veya zarar görmesi ve e-Defter ve berat dosyalarının muhafaza edildiği e-Defter saklama hizmeti veren özel entegratör kuruluşlardan veya Başkanlıktan ikincil örneklerinin temin edilemediği hallerde, söz konusu durumların öğrenilmesinden itibaren tevsik edici bilgi ve belgeleri ile birlikte 15 gün içinde ticari işletmesinin bulunduğu yetkili mahkemesine başvurarak kendisine bir zayi belgesi verilmesini istemelidir.
Yukarıda belirtilen süreçlere ilişkin detaylar kılavuzda açıklanmıştır. İlgili kılavuza aşağıdaki bağlantılar yardımıyla ulaşabilirsiniz.
http://edefter.gov.tr/dosyalar/kilavuzlar/e-DefterUygulamaKilavuzu_(V_1.8)_21.05.2021.pdf