Aşama 3: Finansal Dönüşüm
Her sigortacı tam bir finans dönüşümüne girişmek istemeyebilir. Ancak, bazı sigorta şirketlerinin finansal dönüşümlerini 3-5 yıl önce tamamlamayı düşünürken, diğer sigorta şirketlerinin UFRS 17'nin yürürlük tarihinden sonra başlamayı planladığını görüyoruz. Uyum statülerini verimli bir şekilde çalışan ve şirkete değerli içgörüler sağlayan bir işlev haline getirmek istiyorlar.
Budapeşte'deki UFRS 17 etkinliğinde AWS, Microsoft, Oracle ve Workday gibi ortaklıklarımızdan harika başarı öyküleri duydum. Sigortacıların yeniden yapılanmalarına, bulut tabanlı uygulamaları benimsemelerine ve yapay zekadan (AI) yararlanmalarına yardımcı oluyoruz. Bulut, etkin bir şekilde kullanıldığında, finans ekiplerinin dayanıklılığını, maliyet yapısını ve yeteneklerini artırabilir..
Yapay zekâyı inceleyen ekip ChatGPT gibi büyük dil modellerinden ve bunların yeni örüntüleri tanımlamak ve eğilimleri belirlemek, mutabakatlar için kod oluşturmak, bilgileri özetlemek ve tanımlanmış formatlarda raporlar hazırlamak için veri analizi yapmak üzere uygulanmasından bahsetti. Dinamik kredi kontrol eşikleri gibi diğer yöntemler de otomatik kontrol ortamını geliştirebilir. Özellikle finansal raporlama alanında yapay zekânın riskleri bulunsa da teknolojiyi yatırım getirisi için güvenli bir şekilde uygulamak için pek çok fırsat da bulunuyor.
Uzun, karmaşık bir uyum yolculuğunda bulunuyoruz. Muhasebe kararları almak, yeni teknolojiyi uygulamak ve doğru yetenekleri bulmak hiçbir zaman kolay değil. Nerede bulunduğunuza ve hangi aşamada olduğunuza bağlı olarak, geçiş yapmak veya değer yaratmak için alınacak çok mesafe olabilir.