UFRS 17: Dönüşümün üç aşaması

Dönüşümün Üç Aşaması

Haziran ayı sonlarında EMEA bölgesindeki çalışanlarımız için Budapeşte’de başarılı bir UFRS 17 etkinliği gerçekleştirdik. Üç gün boyunca 150 çalışanımız farklı ülkelerden ve müşterilerden görüşler paylaşmak üzere bir araya geldi. Müşterilerimizin şu anki önceliklerini düşünerek, pazarda üç farklı UFRS 17 faaliyet aşaması görüyoruz.

Yazar: Alex Bertolotti PwC İngiltere Sigorta Lideri ve Küresel UFRS 17 Lideri,

Çeviren: Talar Gül, PwC Türkiye Finansal Hizmetler Sektörü Lideri

Aşama 1: Hedefe ulaşmak

Özellikle UFRS 17'nin yürürlükte olduğu bölgelerde, 2023 yarıyılı (HY23) raporlama gerekliliklerini karşıladıklarından emin olmak için bazıları denetçi olarak olmak üzere birçok müşteriyle birlikte çalışıyoruz. Standardın ertelendiği durumlarda tasarım ve uygulama faaliyetlerine destek oluyoruz. Yakın zamanda raporlama yapacak olanlar için temel performans göstergelerini tamamlama, geçici çözümler uygulama ve operasyonel hazırlığı gözden geçirmenin tam zamanı. Jignesh HY23 pazar raporlaması hakkında yakın zamanda harika bir blog yayımladı.

Dönüşümün Üç Aşaması

Aşama 2: İyileştirme ve Düzenleme

İyileştirme gereken sistem ve süreçler için yeni çalışma programları bir dizi temel alanı optimize edebilir ve UFRS 17 dönüşümüne yapılan yatırımdan değer yaratabilir:

  • Çözüm mimarileri, geçici çözümlerin kaldırılması, öncelik verilmeyen sistemlerin uygulanması ve veri kalitesinin iyileştirilmesi yoluyla geliştirilebilir.

  • İşletme modelleri, UFRS 4 süreçlerinin kullanımdan kaldırılması, ekip yapılarının yeniden tasarlanması ve süreç ve kontrol otomasyonunun artırılması gibi eylemlerle optimize edilebilir.

  • Son olarak, raporlama iç ve dış KPI’lar gözden geçirilerek, fiyatlandırma ve ürün tasarımı hakkında geri bildirim toplanıp harekete geçilerek ve self-servis raporlamanın şirket içi kullanımının artırılarak iyileştirilebilir.

Dönüşümün İç Aşaması

Aşama 3: Finansal Dönüşüm

Her sigortacı tam bir finans dönüşümüne girişmek istemeyebilir. Ancak, bazı sigorta şirketlerinin finansal dönüşümlerini 3-5 yıl önce tamamlamayı düşünürken, diğer sigorta şirketlerinin UFRS 17'nin yürürlük tarihinden sonra başlamayı planladığını görüyoruz. Uyum statülerini verimli bir şekilde çalışan ve şirkete değerli içgörüler sağlayan bir işlev haline getirmek istiyorlar.

Budapeşte'deki UFRS 17 etkinliğinde AWS, Microsoft, Oracle ve Workday gibi ortaklıklarımızdan harika başarı öyküleri duydum. Sigortacıların yeniden yapılanmalarına, bulut tabanlı uygulamaları benimsemelerine ve yapay zekadan (AI) yararlanmalarına yardımcı oluyoruz. Bulut, etkin bir şekilde kullanıldığında, finans ekiplerinin dayanıklılığını, maliyet yapısını ve yeteneklerini artırabilir..

Yapay zekâyı inceleyen ekip ChatGPT gibi büyük dil modellerinden ve bunların yeni örüntüleri tanımlamak ve eğilimleri belirlemek, mutabakatlar için kod oluşturmak, bilgileri özetlemek ve tanımlanmış formatlarda raporlar hazırlamak için veri analizi yapmak üzere uygulanmasından bahsetti. Dinamik kredi kontrol eşikleri gibi diğer yöntemler de otomatik kontrol ortamını geliştirebilir. Özellikle finansal raporlama alanında yapay zekânın riskleri bulunsa da teknolojiyi yatırım getirisi için güvenli bir şekilde uygulamak için pek çok fırsat da bulunuyor.

Uzun, karmaşık bir uyum yolculuğunda bulunuyoruz. Muhasebe kararları almak, yeni teknolojiyi uygulamak ve doğru yetenekleri bulmak hiçbir zaman kolay değil. Nerede bulunduğunuza ve hangi aşamada olduğunuza bağlı olarak, geçiş yapmak veya değer yaratmak için alınacak çok mesafe olabilir.

Bizi takip edin

İletişim

Talar Gül

Talar Gül

Finansal Hizmetler Sektörü Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6073

Devrim Alçın

Devrim Alçın

Aktüerya ve Risk Modelleme Hizmetleri Sorumlu Ortağı, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6070