Pandeminin de etkisiyle yükselen e-ticaret hacmine paralel olarak suistimal ve dolandırıcılıklarda da artış görülüyor. En sık görülen yöntemler arasında hesap ele geçirme, kart dolandırıcılıkları ve geri ödeme suistimalleri geliyor.
PwC olarak, e-ticaret şirketlerinin müşterilerine güvenli bir şekilde hizmet sunmaları için suistimal risklerinin yönetilmesinde etkili destek sağlıyoruz.
E-ticarette suistimallerin önlenmesine ve tespit edilmesine yardımcı oluyoruz.
Çalınan kredi kartı bilgileriyle e-ticaret sitelerinde deneme veya alışveriş yapılması.
Teslim alınan ürün ya da hizmetin teslim alınmadığı iddia edilerek para iadesi talebinde bulunulması.
Satış ve iade politikası ile uyumlu olmayan müşteri işlemleri ve boşlukların suistimal edilmesi.
Örneğin;
İş ortağı statüsünde bulunan satıcı ya da mağazaların çeşitli yöntemlerle son kullanıcının ya da e-ticaret firmasının güvenini kötüye kullanması.
Müşteri hesaplarının saldırganlar tarafından ele geçirilmesi yoluyla yapılan dolandırıcılıklar.
Şirket içi kritik süreçlerde yer alan çalışanların satın alma, muhasebe, ödeme vb. süreçlerle ilgili suistimal gerçekleştirmesi.
Gökhan Yılmaz
Suistimal, Uyum ve Kriz Yönetimi Danışmanlığı Lideri, PwC Türkiye
Telefon: +90 212 376 5302
© 2024 PwC. All rights reserved. PwC refers to the PwC network and/or one or more of its member firms, each of which is a separate legal entity. Please see www.pwc.com/structure for further details.