Türkiye için satınalma alanında dijitalleşme ön planda olmaya devam ediyor. Türkiye'de, satınalma alanında dijital dönüşüm Avrupa'daki şirketlere göre daha öncelikli durumda. Gelecek iki yıllık satınalma dijitalleşme yol haritasındaki ilk öncelik ise veri analizi ve görselleşme.
Pandemi sürecindeki yoğun çalışmalarımız neticesinde PwC EMEA olarak yeni dijital teknolojilerin satınalma alanında ne kadar yaygın ve başarılı kullanıldığı ile ilgili daha fazla iç görü elde etmek amacıyla gerçekleştirdiğimiz Dijital Satınalma Anketi’nin üçüncü sonuç raporunu sizlerle paylaşmaktan memnuniyet duyuyoruz. Dijital uygulamaların her geçen gün satınalma ve tedarik yönetiminin ayrılmaz bir parçası olarak neredeyse tüm satınalma ve tedarik süreçlerini geçmişe göre hem daha yüksek oranda hem de daha artan bir ivme ile etkilemektedir. EMEA Bölgesi’nde 30’a yakın ülkeden 400’den fazla katılımcının yanıtlarını içeren bu çalışmaya 73 yanıt ile yüksek düzeyde katılım göstererek değerli katkı sağlayan Türkiye’deki satınalma profesyonellerine çok teşekkür ederiz. PwC Türkiye olarak pandemi döneminde öne çıkan ve değişen dengeler doğrultusunda dijitalleşme de dahil olmak üzere satınalma ve tedarik yönetimi alanında stratejiden uygulamaya her aşamada en iyi uygulama ve örnek çözümleri geliştirmeye devam edeceğiz…
Dr. İsmail Karakış
Türkiye’de tedarikçi araştırma ve tedarikçi ilişkileri yönetimi (SRM) satınalma birimleri için ikinci stratejik öncelik olurken, birimler yatırım yapmaya Avrupa’dan daha yakın.
Türkiye’de satınalma birimleri tarafından kullanılan dijital çözümlerde S2C süreçlerinin dijitalleştirilmesi ve tedarik zinciri izlenebilirliği ön plana çıkmakta.
Türkiye’de satınalma birimleri, tedarik zinciri izlenebilirliği ve dijital pazaryerleri alanlarında Avrupa’daki diğer şirketlere göre ileri seviye dijital uygulamaya sahip. Bununla birlikte Avrupa’da ilk iki sırada yer alan P2P süreçlerinin dijitalleştirilmesi ve veri analizi ve görselleştirme alanlarında Türkiye’deki satınalma birimlerinin gelişim alanları da mevcut.