Dijital Liderlere Düşen 10 Adım

  • Blog
  • 5 dakikalık okuma

Frontier: Dijital Hizmetler Gündemi

Şimdi keşfet
Etkin Çiftçi

Etkin Çiftçi

Bulut ve Dijital, Deneyim Danışmanlığı Direktör, PwC Türkiye

Farklı endüstrilerdeki sayısız dijital dönüşüm programındaki deneyimimiz sırasında kimi zaman dijital ekiplerin ve liderlerin iç müşterileriyle çeşitli güven sorunlarıyla karşılaştığını gözlemledik.

Bu sorunlar temel olarak aşağıdaki gibi:

  • İletişim Boşlukları

Dijital ve iş ekipleri arasındaki dil farklılıkları, teknik jargonun anlaşılması zor olabileceğinden, yanlış anlamalara ve güvensizliğe yol açabilir.

  • Beklentilerin Yönetilememesi 

Kısıtlı zaman dilimlerinde veya iş bütçeleri içinde dijital ekiplerin sunabileceklerine dair beklentiler net olarak ortaya koyulmadığında güven erozyona uğrar.

  • Dijital Okur Yazarlık Eksikliği:

İş ekiplerinin dijital teknolojilerin potansiyeli ve sınırlarını tam olarak anlamaması, çözümlerin ihtiyaçlarına uygun olmadığında şüphe veya hayal kırıklığına yol açabilir.

  • Önceki Başarısızlıklar

Geçmişteki başarısız dijital projelerden kaynaklanan kuşkular ve isteksizlikler, mevcut ekibe olan güveni etkileyebilir -ne kadar becerikli olursa olsunlar.

  • Sahiplenme ve Sorumluluk

Proje sahipliği konusundaki belirsizlikler, zorluklarla karşılaşıldığında suçlamalara ve güven bozulmalarına yol açabilir.

  • Değişime Direnç

Değişimin roller veya iş akışları üzerindeki etkileriyle ilgili korkular veya endişeler, dijital ekiplerin niyetlerine veya yeteneklerine güvensizlik olarak ortaya çıkabilir.

  • Uyum Eksikliği Algısı

Dijital ekiplerin kuruluşun genel hedeflerinden kopmuş gibi görünmesi, işletme ekiplerinin önceliklerini sorgulamasına ve güven sorunlarına yol açabilir.

CDO, CIO, CTO gibi dijital liderler, iç müşterilerle güven sorunlarının üstesinden gelmek için aşağıdaki adımları atabilir:

Bu proaktif adımları atarak, dijital liderler iç müşterileriyle güven ve işbirliği inşa edebilir ve nihayetinde daha başarılı dijital inisiyatiflerle ve kurumun genel olarak daha iyi iş sonuçlarına ulaşmasına katkı sağlayabilirler.

Dijital ekip üyelerini, iş birimlerindeki meslektaşlarıyla güçlü ilişkiler kurmaya teşvik edin. Düzenli iletişim ve işbirliği, iki grup arasında güven ve anlayışın gelişmesine yardımcı olabilir.

Dijital ekipler ile iş birimleri arasındaki iletişimin net, öz ve jargon içermeyen olduğundan emin olun. Teknik kavramları, teknik olmayan paydaşların kolayca anlayabileceği bir dile çevirerek yanlış anlamaları önleyin.

Dijital ekiplerin belirli zaman dilimleri ve bütçeler içinde gerçekçi olarak neler sunabileceği konusunda şeffaf olun. İşletme ekiplerini dijital projelerin karmaşıklıkları konusunda eğitin ve beklentilerini buna göre yönetin.

Dijital inisiyatiflerin kuruma getirdiği değeri, somut sonuçlar ve başarı öyküleriyle sergileyin. Dijital çözümlerin iş hedeflerine ulaşmada ve verimliliği artırmada nasıl katkı sağladığını vurgulayın.

Dijital liderler, projelerini sahiplenmeli ve sonuçlarından sorumlu olmalıdır. Bu, sorunları proaktif bir şekilde ele almak, zorluklar hakkında açık iletişim kurmak ve hem başarıları hem de başarısızlıkları üstlenmek anlamına gelir.

İş birimlerinin dijital çözümlere geçişini kolaylaştırmak için destek, eğitim ve kaynaklar sağlayarak değişim sürecinde yardımcı olun. Endişeleri ve değişime direnci yapıcı bir şekilde ele alın.

Dijital portföyünüzün kurumun genel hedefleri ve stratejileriyle uyumlu olduğundan emin olun. İş birimlerini planlama sürecine dahil ederek onların katılımını sağlayın ve dijital projelerin ortak hedeflere katkı sağladığı şeklinde algılanmasını sağlayın.

Dijital ekipleriniz içinde sürekli iyileştirme kültürünü teşvik edin, geçmiş projelerden öğrenilen derslerin gelecekteki kararları desteklemesi ve performansı artırması için kullanılmasını sağlayın.

İş birimi üyelerini dijital proje sürecine dahil ederek onları yetkilendirin. Planlama, geliştirme ve uygulama aşamalarında onların görüşlerini ve geri bildirimlerini arayın. Bu sayede, sahiplik duygusu ve yatırımı artırmanın yanı sıra, nihai dijital çözümün onların belirli ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini karşıladığından emin olursunuz.

Projelerin yaşam döngüsü boyunca yüksek düzeyde şeffaflık ve açıklık sağlayın. İlerleme durumlarını, ulaşılan kilometre taşlarını ve karşılaşılan herhangi bir zorluğu zamanında paylaşın. Şeffaflık, güvenilirlik oluşturur ve endişeleri ele almak ve engelleri birlikte aşmak için iş birimleri ile işbirliğine olan bağlılığı gösterir.

< Back

< Back
[+] Read More


Bizi takip edin