Hızla değişen dünyada çevik olmak

Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2025-2029

Unleashing agility in a rapidly changing world
  • İçgörü - Görüş
  • 01/09/25

Eğlence ve medya (E&M) endüstrisinin 2029 yılına kadar 3,5 trilyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor. Bu zamana kadar, şirketlerin ortaya koyduğu yeni değer yaratma yolları ve teknolojiler geleceği şekillendirecek.

PwC olarak 2025–2029 Küresel Eğlence ve Medya Sektörü Bakış çalışması ile oldukça dinamik bir yapıya sahip olan eğlence ve medya sektörünün büyümesini ve gelişimini 26 yıldır takip ediyoruz. 2024 yılında sektör gelirleri, 2023’teki 2,8 trilyon ABD dolarından %5,5 artışla 2,9 trilyon ABD dolarına yükseldi. Önümüzdeki beş yıllık dönemde, toplam E&M gelirlerinin her yıl ortalama %3,7 oranında artarak 2029 yılında 3,5 trilyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor.

Büyüme oranı elbette yavaşlayacak. Ancak bu son derece dirençli sektör, kullanıcı etkileşiminin giderek yoğunlaştığı ve teknolojik dönüşümlerin sarsıcı şekilde yaşandığı bir ortamda istikrarlı biçimde büyümeye devam edecek—ve büyüme oranı küresel ekonominin büyüme hızını aşacak. 2029 yılına kadar 577 milyar ABD doları tutarında ilave yeni gelir elde edilmesi bekleniyor. 

Türkiye’de internet reklamcılığı

2024 yılında Türkiye’de toplam internet reklamcılığı geliri 1,6 milyar ABD doları olarak gerçekleşti. Bu rakamın 2029 yılına kadar her yıl ortalama %11,5 oranında artarak 2,8 milyar ABD dolarına ulaşması bekleniyor. 2024’teki yıllık büyüme oranı %25,7 ile oldukça yüksekti; ancak bu oranın 2029 yılına kadar kademeli olarak %9,0’a gerileyeceği öngörülüyor.

En hızlı büyümesi beklenen pazar kategorisi, yıllık ortalama %13,5 artışla “diğer görüntülü reklamlar” segmenti olacak. Bunu sırasıyla video reklamcılığı (%9,2), arama motoru reklamcılığı (%6,8) ve seri ilanlar (%6,1) izleyecek. 2024 itibarıyla en büyük kategori, toplam gelirin %60,4’ünü oluşturan “diğer görüntülü reklamlar” oldu. Ardından video reklamcılığı (%22,1), arama motoru reklamcılığı (%16,9) ve seri ilanlar (%0,6) geldi. 

Dünyanın birçok yerinde olduğu gibi Türkiye’de de dijital reklam pazarı, Meta ve Google gibi büyük teknoloji şirketlerinin liderliğinde şekilleniyor. Türkiye’de yetkililer rekabeti artırmaya istekli; bu doğrultuda Rekabet Kurumu, büyük teknoloji şirketlerini birden fazla kez soruşturdu. 

Google bu kapsamda birçok kez incelemeye alındı ve Aralık 2024’te rekor düzeyde, 2,6 milyar TL (75 milyon ABD doları) para cezası aldı. Meta da benzer şekilde soruşturmaların odağında yer aldı. Aralık 2024’te Rekabet Kurumu, Meta’nın sosyal medya platformları Threads ve Instagram arasında veri paylaşımına ilişkin bir soruşturmayı sonlandırdı. 

Türkiye, dijital pazarda rekabeti ve adil koşulları geliştirmek amacıyla Avrupa Birliği’nin Dijital Pazarlar Yasası’na (Digital Markets Act) benzer bir düzenlemeyi hayata geçirmeyi değerlendiriyor.

Abonelik Seçenekleri

Eğlence, medya ve telekom sektörlerinde tüketici ve reklam harcamalarına dair içgörüleri keşfedin.

Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2025-2029

Detaylı sonuçlar için tıklayın.

İletişim

Serhat Onan

Serhat Onan

Telekomünikasyon, Medya, Teknoloji Sektörü Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6093

Cenk Uslu

Cenk Uslu

Eğlence ve Medya Sektörü Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6348

Bizi takip edin