Ozan Cığızoğlu

Strateji Danışmanlığı, Direktör, PwC Türkiye

Kısa Özgeçmiş

Ozan, 15 yıla yakın danışmanlık tecrübesine sahiptir ve bu dönem içerisinde özellikle Finansal Hizmetler sektöründeki firmalara büyüme stratejisi, maliyet yönetimi ve müşteri odaklılık konularına odaklı hizmetler vermiştir

Bu dönem içerisinde Amerika, Avrupa, Türkiye, Ortadoğu ve Afrika’da birçok firmaya danışmanlık hizmetleri sunmuştur

Profesyonel Tecrübe
Uzmanlık Alanları
  • Finansal Hizmetler
  • Strateji Geliştirme
  • Maliyet Alokasyonu ve Optimizasyonu
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi Stratejisi
  • Firma satın alma ve Ticari Due Diligence 
Seçilmiş Proje Deneyimleri
  • Türkiye’deki bölgesel bir banka için 3 yıllık büyüme stratejisinin belirlenmesi ve bu stratejiye uygun yetkinliklerin geliştirilmesi için yolharitasının çizilmesi
  • Türkiye’deki islami bankacılık pazarının analiz edilmesi ve yeni kurulacak banka için stratejinin belirlenmesi
  • Uluslar arası bir sigorta firmasının Türk bir firmayı satın alma operasyonunda stratejik due diligence projesini yönetmiştir
  • Uluslararası bir elementer sigorta firmasının dijital stratejisinin belirlenmesi ve yolharitasının geliştirilmesi
  • Lider bir finansal hizmetler firması için ücret ve komisyonların arttırılmasına yönelik stratejinin belirlenmesi, ürün bazında detaylı analizler yaparak fırsatların belirlenmesi projesini yönetmiştir
  • Lider finansal hizmetler şirketleri için organizasyonel tasarım, rol ve sorumlulukların segment bazında belirlenmesi, süreçlerin yeniden tasarımı, kurumsal karnelerin hazırlanması konusunda danışman ekibi yönetmiştir
  • Orta Doğu ve Afrika’da, satış, pazarlama ve yönetim departmanlarında maliyet azaltma faaliyetlerinde bulunan danışman ekipleri yönetmiştir
  • Türkiye’de bir perakende satış şirketinin Yönetim Kurulu’na stratejik fırsatları içeren tavsiyelerde bulunmuş ve pazar, rakip, maliyet ve kapasite analizi yapmıştır.
  • Satış ve Pazarlama, Genel Yönetim ve Operasyon departmanlarındaki maliyet düşürme girişimlerini yönetmiş ve bir Türk bir telekom operatörü için dış kaynak kullanımı fırsatlarını analiz etmiştir - %18 maliyet optimizasyonu potansiyeli belirlenmiştir.