Potansiyel ve mevcut müşteriler veya onlarla ilişkili kişiler

Kişisel verilerin elde edilmesi

PwC Türkiye, müşteri ilişkileri yönetim sisteminden (CRM) yararlanarak potansiyel ve mevcut müşteriler veya onlarla ilişkili kişiler ile ilgili kişisel verileri işler.

Bu kişisel verilerin işlenmesi ve CRM’e eklenmesi PwC Türkiye kullanıcısı tarafından gerçekleştirilir ve isim, çalışan ismi, kişinin unvanı, telefonu ve e-posta adresi, diğer kişi bilgi ve verie detaylarını içerir. Ayrıca CRM, PwC kullanıcıları (gönderici adı, alıcı adı, tarih ve saat) ve kişiler veya üçüncü kişiler arasındaki iletişimlerle ilişkili olarak PwC e-posta v takvim (düzenleyenin adı, katılımı adı, etkinlik tarihi ve zamanı) sistemlerinden de veri alabilir.  

Kişisel verilerin kullanılması

PwC Türkiye’nin faaliyet ve hizmetlerini ifa ettiği kişiler ile ilgili kişisel veriler aşağıdaki amaçlar için, PwC Türkiye ve diğer PwC Türkiye üye şirketlerinin  menfaatleri doğrultusunda ve kanunda açıkça belirtilen hallerde işlenebilir:

1. Faaliyet ve hizmetlerin idaresi, yönetimi ve geliştirilmesi 

PwC Türkiye işlerini yürütmek ve aşağıdakileri gerçekleştirmek için kişisel verileri işlemektedir:

• Sunulan hizmetlerin ilgili iş birimleri tarafından yerine getirilmesi amacı doğrultusunda; PwC Türkiye tarafından yürütülen bağımsız denetim, muhasebe hizmetleri ve danışmanlık vb. hizmetlerin ifası;

• Müşteriler ile ilişkilerin yönetilmesi planlanması ve icrası, müşteri memnuniyeti süreçlerinin planlanması ve/veya takibi, müşteri talep ve/veya şikayetlerinin takibi;

• Faaliyetlerin ve hizmetlerin geliştirilmesi (hizmet sunumu için müşteri ihtiyaçlarını ve iyileştirmelerini belirlemek ve bir müşteri veya PwC Türkiye veya bir başka PwC üye şirketinin menfaati olan ilişki fırsatı hakkında bilgi sahibi olmak );

• İş yapılan kişiler ile arasındaki etkileşimin gücünü analiz etmek ve değerlendirmek;( PwC CRM bu analize yardım edecek bir algoritma kullanmaktadır ve sıralama aslen, etkileşim sıklığına, süresine, yakınlığına ve cevap verme süresine dayanmaktadır.)

• İş faaliyetlerinin ve hizmetlerin satış ve pazarlama ve/veya tanıtımı için pazar araştırması faaliyetlerinin planlanması ve icrası;

• İş ortakları ve/veya tedarikçilerin bilgiye erişim yetkilerinin planlanması ve icrası, iş ortakları ve/veya tedarikçilerle olan ilişkilerin yönetimi,

• Verilerin doğru ve güncel olmasının sağlanması

• PwC yönetimine, verilen hizmetlere ilişkin ölçütleri üretme dahil trendler, ilişki haritaları, satış istihbaratları ve ticari hesap hedeflerine karşılık süreçler gibi konularda analiz gerçekleştirmek;

• BT sistemlerinin kullanılması ve güncellenmesi (hesap yönetimi, iç finansal raporlama, bilgi teknolojileri (IT) hizmetlerinin sağlanması, depolama, barındırma, bakım, destek, merkezi dağıtılmış server sisteminin kullanılması da bu kapsama dâhildir);

• Ticari ve iş stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması amacı doğrultusunda yürütülen süreçleri ve operasyonları, finans operasyonları, iletişim, pazar araştırması ve sosyal sorumluluk aktiviteleri, satın alma operasyonlarının yürütülmesi (talep, teklif, değerlendirme, sipariş, bütçelendirme, sözleşme)

• Yetkili kişi ve/veya kuruluşlara mevzuattan kaynaklı bilgi verilmesi;

• Etkinliklere ev sahipliği yapmak;

• İnternet sitesini, sistemleri ve uygulamaları yönetme;

• Finans ve/veya muhasebe ve dava ve icra süreçleri dahil yasal işlerin takibi,

2. Kendisi ve hizmet gruplarıyla ilgili bilgi sağlama

Müşteri tarafından aksi belirtilmediği sürece, PwC Türkiye, kendisi ve hizmetleri açısından ilgili olacağını düşündüğü müşteri irtibat bilgilerini işleyebilir. Örneğin, sektör güncellemeleri ve öngörüleri, etkinliklerle ve etkinlik davetleriyle ilgili olan diğer hizmetler.

PwC üye şirketleri; ilgili kişilerin izinleri olmadan üçüncü kişilerin kendi ürünlerini ve hizmetlerini pazarlamaları için PwC CRM sisteminde bulunan söz konusu kişisel verileri pazarlamamakta ve/veya farklı bir amaç için ifşa etmemektedir.

Veri saklama

PwC Türkiye’nin iş yaptığı kişiler ile ilişkisi devam ettiği süre boyunca ve/veya saklaması gereken süre boyunca kişisel veriler CRM’de saklanır. Bu süreler PwC Türkiye Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası’na göre belirlenir.

PwC Türkiye, kanun veya düzenlemeler uyarınca daha uzun saklama sürelerinin öngörüldüğü durumlarda ve hukuki haklarını belirlemek, kullanmak veya savunmak için kişisel verileri daha uzun süre saklayabilir. 

PwC Türkiye kişisel verileri ne zaman ve nasıl paylaşmaktadır, verileri işlediği lokasyonlar nerelerdir?

CRM hizmeti Salesforce tarafından sunulmakta ve Salesforce’un Avrupa’daki veri merkezlerinde tutulmaktadır. PwC üye şirketleri  yukarıda belirtilen amaçlar doğrultusunda CRM’deki bilgilere erişebilirler. PwC üye şirketleri’nin bulunduğu ülkelere  buradan ulaşabilirsiniz.  PwC Türkiye tarafından kullanılan profesyonel hizmet sağlayıcıları (örneğin BT hizmet sağlayıcıları) ile ilgili ayrıntılı bilgi ve işlemenin gerçekleştiği lokasyonlara buradan ulaşabilirsiniz.

Bizi takip edin: