Birçok satıcı, satılacak olan iş kolu veya şirketi için olası en yüksek fiyatı veya kazancı elde etmekte başarılı olamamaktadır. Bunun en yaygın ve önemli nedenlerinden biri yeterli şekilde hazırlanılmamış satış sürecidir.
Vendor Due Diligence çalışması satış sürecinin başında, potansiyel alıcılardan ziyade satıcı tarafından yaptırılır. Sahip olduğumuz deneyimler yardımıyla potansiyel bir alıcının bakış açısından satın alma sürecinde ortaya çıkabilecek tüm önemli hususların, şirketin performansını ve gelişmesini etkileyebilecek tüm konuların tespit edilmesine çalışılır.
Bu çalışma yapılırken satış sürecini etkileyebilecek tüm konular ortaya çıkarılmaya çalışılır. Bu konuların alıcı tarafından müzakere sürecinde pazarlık konusu olarak kullanılmasından ziyade, satıcı tarafından kontrol altında tutulması ve bunlar için çözüm geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Sürecin sonunda PwC olarak başarılı teklif sahibine karşı yaptığımız çalışmanın kapsamından ötürü bağlayıcı sorumluluğumuzun olması, çalışma süresince tarafsızlığımızın bir teminatı olacaktır.
Eğer satıcının Vendor Due Diligence yaptırmaya yeterli zamanı yoksa ve satış sürecinde kısıtlı bir kapsamı söz konusu ise, PwC aşağıdaki konuları içerecek şekilde Vendor Assistance (satıcı danışmanlık) hizmetleri vermektedir:
Türkiye’deki deneyimlerimiz: PwC, Migros ve Eczacıbaşı İlaç gibi büyük ölçekli şirketlerin satış süreçlerindeki danışmanlık hizmetlerinin yanı sıra, Türkiye’deki bazı orta ve küçük ölçekli şirketlere de Vendor Due Diligence ve Vendor Assistance hizmetlerini sunmuştur. Müşterilerimiz yukarıda detayları verilen metodolojimizden faydalanmış ve satış süreçlerini başarıyla yönetmişlerdir.