Geleceğin iş gücü: 2030’da Yeşil Dünya

Yeşil Dünya’da şirketler sorumluluk sahibidir

Bu dünyada kurumsal sorumluluk sadece ‘olsa güzel olur’ denebilecek bir girişim değil şirketler için bir zorunluluktur. 

Bu dünyanın temel özellikleri güçlü bir sosyal bilinç, çevreye karşı duyarlılık, çeşitliliğe odaklanma, insan hakları ve şirketlerin etkilerinin finansal sonuçların çok ötesine geçtiğinin kabul edilmesidir.  Çalışanlar ve tüketiciler şirketlerin çalışanları ve genel anlamda dünya için doğru şeyler yapmalarını talep ediyor.

Güven, iş ve istihdamın temelini oluşturan anapara birimidir. Şirketler, sosyal hedeflerini ticari stratejilerinin merkezine koymalı.

Yeşil Dünya’da İş Gücü

Çalışanlar, takdir ettikleri ve değerleri kendi değerleri ile uyumlu olan bir şirkette çalışmak istiyor. 

Bunun yanında, bu dünyada da en iyi yetenekleri elde etmek için rekabet var, dolayısıyla, maddi ödül hala önemli. Çalışanları şirkete çekmek ve onları şirkette tutmak için vazgeçilmez bir araç olan teşvik paketi ile ilgili oldukça yaratıcı uygulamalar geliştirildi. Hayırseverlik işleri ve sosyal projelerde çalışmak için yılda üç hafta ücretli izin verilmesi standart uygulamalardan biri. 

Çalışanların hem iş yerinde hem de evde, şirket taahhütleri aracılığıyla işverenlerinin değerlerini yansıtmaları bekleniyor. Seyahat sıkı bir şekilde kontrol edilirken kaynakların yaratıcı ve verimli kullanılmasına yönelik girişimler hayata geçiriliyor. 

‘İnsan ve Toplum’ olarak yeniden adlandırılan İK fonksiyonu İK, pazarlama, kurumsal sosyal sorumluluk ve veri analitiğinin geniş bir birleşimini içeriyor. 

Bu dünyada, hayat boyu aynı işte çalışma fikri yeniden iş dünyasının literatürüne giriyor. 

Yeşil Dünya’da teknolojinin rolü

Bu dünyada otomasyon ve teknoloji kıt kaynakları korumak ve çevresel zararı en aza indirmek için vazgeçilmez araçlar. 

Teknolojinin yoğun bir şekilde seyahat ihtiyacının yerine geçecek şekilde kullanılması ile iletişim teknolojisinde inovasyonlar hızlanıyor. 

Ancak Yeşil Dünya’da teknoloji iki tarafı keskin bir kılıç gibidir: şirketlerin etik ve çevresel sorumluluklarını yerine getirmelerini sağlar ancak ne karşılığında?

“İklim değişikliği yolumuzdaki en büyük engel olacak ve önceliklerimizi değiştirmek zorunda kalacağız.”

İlaç sektöründe çalışan kadın yönetici (30), ABD

İletişim

Bizi takip edin