Bilgi Teknolojileri Hizmet ve Maliyet Yönetimi Hizmetleri

Kurumların değişen iş koşullarına uyum sağlaması ve esnek olabilmesi amacıyla bilgi teknolojileri hizmetleri giderek önemli hale gelmektedir. Aynı zamanda teknoloji maliyetlerinin giderek artması nedeniyle, hizmetler ve maliyetler arasındaki uyumun sağlanması ve optimizasyon ihtiyacı giderek önemini artırmaktadır.

Bilgi teknolojileri hizmet ve maliyet yapınızı iyileştirmek üzere sunduğumuz hizmetlerimizi aşağıda bulabilirsiniz:

  • Hizmet ve maliyet yönetimi yapılarının değerlendirilmesi, oluşturulması ve iyileştirilmesi
  • Hizmet ve maliyet yönetimi yönetişim ve organizasyon yapısının değerlendirilmesi, tasarımı ve iyileştirilmesi
  • Hizmet ve maliyet yönetimi iş ve görev tanımlarının değerlendirilmesi, oluşturulması ve iyileştirilmesi
  • Hizmet ve maliyet yönetimi süreçlerinin değerlendirilmesi, oluşturulması ve iyileştirilmesi
  • Hizmet ve maliyet yönetimi süreçlerinin diğer kurumsal süreçlerle (satın alma, lisans yönetimi, muhasebe vb.) ilişkilerinin değerlendirilmesi, tasarımı ve iyileştirilmesi
  • Hizmet modelinin ve hizmet envanterinin değerlendirilmesi, tasarımı ve iyileştirilmesi
  • Hizmet modeline ilişkin temel çalışma ilkelerinin planlama, ölçümleme, izleme ve raporlama yöntemleri bazında belirlenmesi
  • Hizmet, ürün ve çözümlere ilişkin envanterlerin ve katalogların oluşturulması
  • Hizmet, ürün ve çözümlere ilişkin iş ve teknoloji birimleri arasındaki hizmet şartlarının ve seviyelerinin belirlenmesi
  • Hizmet seviyesi dokümanlarının oluşturulması (SLA – hizmet seviyeleri, OLA – operasyon seviyeleri, UC – bağlayıcı koşullar)
  • ITSM (bilgi teknolojileri hizmet yönetimi) ve varlık yönetimi uygulamalarına ilişkin seçim, kurulum ve yönetim desteği sağlanması
  • Varlıkların belirlenmesi
  • Maliyet kalemlerinin belirlenmesi (yatırım maliyetleri ve operasyonel maliyetler dahil)
  • Hizmet, ürün ve çözümler ile varlıklar ve maliyet kalemlerinin eşleştirilmesi
  • Maliyet kalemlerine ilişkin veri kaynakları ile veri toplama, işleme ve analiz yöntemlerinin belirlenmesi
  • Maliyet kalemlerine ilişkin yansıtma ve dağılım yöntemlerinin, kriterlerinin ve anahtarlarının belirlenmesi
  • Maliyet modeline ilişkin temel çalışma ilkelerinin planlama, ölçümleme, izleme ve raporlama yöntemleri bazında belirlenmesi
  • ITIL bilgi teknolojileri hizmet yönetimi çerçevesinin tasarlanması, uyum yol haritasının hazırlanması ve hayata geçirilmesi
  • ISO20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sisteminin (BTHYS) ilgili standart doğrultusunda tasarlanması, uyum yol haritasının hazırlanması ve hayata geçirilmesi
  • ISO20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi (BTHYS) kapsamında iç tetkik amacıyla dış veya eş kaynak desteği sağlanması

İletişim

Özkan Kıvanç

Özkan Kıvanç

Risk, Süreç ve Teknoloji Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6648

Mehmet Zeki Önal

Mehmet Zeki Önal

Bilgi Teknolojileri Risk ve Yönetişim Hizmetleri Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6042

Bizi takip edin