Ticaret Bakanlığı ve Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından 14 Şubat 2025 tarihli 32813 sayılı Resmi Gazete’de “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ” yayımlanmıştır. Söz konusu Tebliğ 1/7/2025 tarihinde yürürlüğe girecektir.
Ticaret Bakanlığı ve Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından 14 Şubat 2025 tarihli 32813 sayılı Resmi Gazete’de “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ” yayımlanmıştır.
1/7/2025 itibariyle yürürlüğe girecek olan Tebliğ ile birlikte,
elektronik ortamda tutulabilecektir.
Bu kapsamda, Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulmasına Dair Usul ve Esaslar aşağıdaki şekilde belirlenmiştir.
Madde 5’de “Defterlerin elektronik ortamda tutulması” bölümünde söz konusu defterleri zorunlu ve ihtiyari olarak tutabilecek mükellef gruplarından aşağıdaki şekilde bahsedilmiştir.
(1) Aşağıda sayılan şirketler bu Tebliğ hükümleri uyarınca defterlerini elektronik ortamda tutmakla yükümlüdür:
a) 1/1/2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen şirketler.
b) Aşağıda sayılan şirketler, (15/11/2012 tarihli ve 28468 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Anonim ve Limited Şirketlerin Sermayelerini Yeni Asgari Tutarlara Yükseltmelerine ve Kuruluşu ve Esas Sözleşme Değişikliği İzne Tabi Anonim Şirketlerin Belirlenmesine İlişkin Tebliğin 5’inci maddesinin birinci fıkrasında sayılan anonim şirketler.)
(2) Birinci fıkra kapsamında yer almayan şirketler ihtiyari olarak bu Tebliğ kapsamındaki defterlerini elektronik ortamda tutabilir. Bu durumda defterlerin tamamı elektronik ortamda tutulur.
(3) Bu Tebliğ hükümleri uyarınca defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, her ne sebeple olursa olsun söz konusu defterlerini yeniden fiziki ortamda tutamaz.
(4) Şirketlerin, bu Tebliğde belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde tuttukları defterler geçerli kanuni defterler olarak kabul edilir.
(5) Elektronik ortamda tutulan defterler için açılış ve kapanış onayı aranmaz.
Diğer Hususlar,
Defterlerin incelenmesi ve ibrazı,
Tebliğ’de Madde-15’de belirlenen maddelerden Bakanlık yetkilidir.
Bu Tebliğ kapsamında belirlenecek usul ve esaslar, rehberler ve duyurular Bakanlığın etds.ticaret.gov.tr internet adresinde yayımlanır.
Bu Tebliğde hüküm bulunmayan hallerde uygun düştüğü ölçüde Ticari Defterlere İlişkin Tebliğ ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Geçici Madde ile birlikte, Elektronik genel kurul ve yönetim kurulu sistemleriyle entegrasyon sağlanana ve Bakanlıkça bu hususa ilişkin duyuru yapılıncaya kadar Kanunun 1527’nci maddesi çerçevesinde alınan kararlar Kullanıcı tarafından Sisteme aktarılacaktır.
Söz konusu Tebliğ 1/7/2025 tarihinde yürürlüğe girecektir.
Detaylı bilgiye söz konusu Tebliğ’den ulaşabilirsiniz.
Tebliğe aşağıdaki bağlantı yardımıyla ulaşabilirsiniz.
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2025/02/20250214-7.htm
PwC bülten ve bilgilendirme gönderimlerini almak ve daha fazla bilgi edinmek için bize ulaşın.