Toplam Perakende Araştırması 2017

Tüketiciler nasıl alışveriş yapıyor?

2017 yılında perakendecilerin gittikçe daha fazla rekabet ile karşı karşıya kaldıkları bir sır değil. Ne kadar harcamak istediklerine ek olarak tüketicilerin nasıl alışveriş yapmak istedikleri basit cevapları olmayan stratejik sorular. Perakendeciler tüm kanallarda tutarlı bir alışveriş deneyimi sunma mücadelesi verirken her an yeni rakiplerin ortaya çıkması ile müşteri beklentileri değişiyor ve statüko ortadan kalkıyor. PwC 2017 Toplam Perakende Araştırması, küresel tüketicilerin satın alma davranışlarını ve kanallarını ortaya çıkarıyor. Üst üste altıncısını gerçekleştirdiğimiz araştırma bu yıl, 29 bölgede 24.000’den dazla tüketiciden elde edilen geri bildirimleri takip ediyor.


PwC Küresel Toplam Perakende Araştırması 2017

Türkiye'nin online alışverişe bakışı


Kategori bazında ürünler

Kitap

Küresel tüketicilerin %60’ı kitap, müzik, film ve video oyunlarını internet üzerinden satın almayı tercih ediyor.

Giysi ve ayakkabı

Küresel tüketicilerin %28’i giysi ve ayakkabı alışverişlerinin tümünü veya çoğunu internet üzerinden gerçekleştiriyor.

Kendin yap ürünler ve ev ürünleri

Küresel tüketicilerin %43’ü kendin yap/ev iyileştirme ürünlerini internet üzerinden araştırmayı tercih ediyor.

Market alışverişi

Küresel tüketicilerin %70’i hala bu kategorideki ürünleri mağazadan almayı tercih ediyor.

Sağlık ve güzellik

Küresel tüketicilerin %37’si sağlık ve güzellik (kozmetik) ürünlerini internet üzerinden satın almayı tercih ediyor.

Ev aletleri

Küresel tüketicilerin %56’sı ev aleti ürünlerini mağazadan satın almayı tercih ediyor.

İletişim

Adnan Akan

Perakende ve Tüketici Ürünleri Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6061

Hüsnü Dinçsoy

Danışmanlık Hizmetleri Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 376 5302

Yüksel Toparlak

Vergi Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6450

Gökhan Yüksel

Denetim Hizmetleri Şirket Ortağı, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6040

Bizi takip edin: