Sigorta Sektöründe 2025 ve Sonrası

Sigorta sektörü yeniden tasarlandı: Güven, yakınsama ve dönüşümün altı çiziliyor

Genel Bakış

Sigorta sektörü dönüşümden geçti ve sigortacılar COVID-19’un yarattığı zorlukların üstesinden geldiler. Sektör poliçe sahiplerine karşı artan yükümlülüklerini yerine getirdi ve şirketlerde benzeri görülmemiş zorluklarla başa çıktı, müşterileri için canla başla çalıştı ve büyük kriz ortamında varlığının önemini kanıtladı. 

Şimdi, sektörün nereye doğru gittiğini,  COVID-19’un makroekonomik etkilerine, ESG konularına ve iş gücüyle ilgili sorunlara değinilmesi için uzun vadede hangi değişimlere ihtiyaç olduğunu değerlendirmenin vakti geldi. Pazardaki bazı oyuncular uzun vadeli stratejilerini baştan düşünüyorlar çünkü güven ve sosyal duyarlılık konuları sektörde her zamankinden daha büyük bir rol oynuyor. Bulgularımıza göre sektörü etkileyecek beş trend, sigortacıların stratejilerini yeniden tasarlarken akıllarında tutmaları gereken beş zorunluluğu öne çıkarıyor. 

Geleneksel olarak riskten kaçınan, yavaş değişen bu sektör için heyecanlı ve zorluklarla dolu bir süreç. Bugün sigortacılar ulaştıkları hızın meyvesini alarak geleceği yeniden değerlendirmeliler ve dünyadaki konumlarını yeniden tasarlamalılar. 

Sigorta sektörünün geleceğini etkileyen beş trend

Şirketinizi yeniden tasarlamanın esnek yolları

Sigorta sektörü oyuncularının büyümenin bir sonraki aşamasına geçerken dikkat etmesi gereken birbirine bağlı ve birbirini güçlendiren 5 stratejik zorunluluğu tespit ettik. 

Dijitalleşerek harekete geçin

  • Dijital ekosistemler kullanın. 
  • Eşsiz müşteri bilgisi inşa edin. 
  • Dijital dünyanın taleplerine cevap veren ürün ve hizmetler üretin. 
  • Dağıtımınızı değiştirin. 
  • Değer zincirini dijital hizmetler seti olarak yeniden planlayın. 
  • Dijital düşünüşü benimseyin.

Müşteri merkezli ekosistemleri sahiplenin

  • Müşteri değerini yeniden hayal edin.
  • Konumunuzu belirleyin ve becerileri uyumlu hale getirin. 
  • Güvenilir iş ortaklarından oluşan bir ağ kurun. 
  • Dijital iş birliğine yönelik tasarım yapın. 
  • Operasyon modelini çok yönlü değer üretilmesine uyumlu hale getirin.

Kuruluşunuzun odağına ESG’yi yerleştirin

  • Kuruluşunuzdaki ESG anlayışını geliştirin. 
  • Sosyal sorumluluğu misyonunuzun temel değeri haline getirin. 
  • İş stratejinizde ESG’ye yer verin. 
  • ESG aksiyonları ve sonuçlarını şeffaf hale getirin.

Yetenek yarışını kazanın

  • Geleceğin iş gücünü yeniden tanımlayın. 
  • Kültürden güç alın. 
  • İş gücünüzün becerilerini yeni dünyaya göre geliştirin. 
  • Gig ekonomisinden yararlanın. 
  • İnsan kaynakları politikalarınızı baştan yazın.

Uygulamaya önem verin

  • Sonuç odaklı bir organizasyon inşa edin. 
  • Güçlü bir değişim yönetimi becerisi geliştirin. 
  • Dönüşüm yönetimini organize edin. 
  • Çevik bir teslimat modeli benimseyin.

Beklentiler gelişirken ve sektör değişirken, sigortacıların sektöre yönelik cesur bir vizyona katkıda bulunmaları ve kendi yollarını da seçmeleri gerekecek. Seçtikleri yoldan bağımsız olarak, stratejisini sosyal misyona bağlayan, ortaya çıkan müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde iş modelini dönüştüren ve çevik, teknolojiyle desteklenen bir kuruluş geliştiren sigortacılar rekabette eşsiz avantajlar elde edecek.

Amaç, güven ve dönüşüme odaklanan sektörün önümüzdeki yıllardaki gelişimi, sigorta ekosistemindeki tüm oyuncular için önemli olacaktır.

İletişim

Talar Gül

Talar Gül

Finansal Hizmetler Sektörü Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6073

Bizi takip edin