E-ticaret yükselişte, peki suistimaller?

Şirketinizi ve müşterilerinizi korumanın yolları

Pandeminin de etkisiyle yükselen e-ticaret hacmine paralel olarak suistimal ve dolandırıcılıklarda da artış görülüyor. En sık görülen yöntemler arasında hesap ele geçirme, kart dolandırıcılıkları ve geri ödeme suistimalleri geliyor.

PwC olarak, e-ticaret şirketlerinin müşterilerine güvenli bir şekilde hizmet sunmaları için suistimal risklerinin yönetilmesinde etkili destek sağlıyoruz.

Ł48bn Annual boost to the UK economy from increasing the proportion of women in work.

E-ticarette suistimallerin önlenmesine ve tespit edilmesine yardımcı oluyoruz.

Çalınan kredi kartı bilgileriyle e-ticaret sitelerinde deneme veya alışveriş yapılması.

  • Örneğin; oltalama saldırısı sonucu kart bilgileri ele geçirilen kişinin hesabından yüksek tutarlı alımlar yapılması ve bunun sonucunda kurbanın, bankası üzerinden chargeback talep etmesi.

Teslim alınan ürün ya da hizmetin teslim alınmadığı iddia edilerek para iadesi talebinde bulunulması.

  • Örneğin; müşterinin sipariş ettiği ürünü teslim almasına rağmen banka üzerinden e-ticaret firmasından chargeback talep etmesi.

Satış ve iade politikası ile uyumlu olmayan müşteri işlemleri ve boşlukların suistimal edilmesi.

    Örneğin;

  • Sepetteki ürünler ile gelen hediye ürünlerin iade edilmemesi
  • Kampanya ya da hediye çeki geçerlilik tarihi dışında indirim alınması
  • İadesi yasak olan ürünlerin kullanıldıktan sonra iade edilmesi

İş ortağı statüsünde bulunan satıcı ya da mağazaların çeşitli yöntemlerle son kullanıcının ya da e-ticaret firmasının güvenini kötüye kullanması.

  • Örneğin; satıcının var olmayan ya da sahte bir ürünün satışını yapması.

Müşteri hesaplarının saldırganlar tarafından ele geçirilmesi yoluyla yapılan dolandırıcılıklar.

  • Örneğin; siber saldırı ya da kimlik hırsızlığı gibi yöntemlerle ele geçirilen hesaplardan alışveriş yapılması.

Şirket içi kritik süreçlerde yer alan çalışanların satın alma, muhasebe, ödeme vb. süreçlerle ilgili suistimal gerçekleştirmesi.

  • Örneğin; çalışan ve tedarikçi arasındaki çıkar çatışmaları ya da mali bilgiler üzerindeki manipülasyonlar.

İletişim

Gökhan Yılmaz

Gökhan Yılmaz

Suistimal, Uyum ve Kriz Yönetimi Danışmanlığı Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 376 5302

Bizi takip edin