PwC olarak, satınalma alanında yeni dijital teknolojilerin yaygın ve başarılı bir şekilde kullanılma seviyesini daha iyi anlamak için Dijital Satınalma Araştırmasını bu sene küresel olarak gerçekleştirdik. Araştırmamız, 60'tan fazla ülkeden 800'den fazla katılımcı şirketle satınalma alanındaki dijital dönüşümünün küresel durumunu benzersiz bir şekilde temsil ediyor. 100 yanıtla yüksek düzeyde katılım göstererek değerli katkılar sağlayan Türkiye'deki satınalma profesyonellerine teşekkür ediyor ve 4. Dijital Satınalma Araştırmasının sonuçlarını sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyuyoruz.
Tedarik zincirlerindeki kırılmalar, uzaktan veya hibrit gibi yeni çalışma yöntemleri, birçok emtia için artan fiyatlar, bazı kritik girdi malzemelerindeki kriz ortamı gibi yeni risklerin ortaya çıkması, satınalma birimlerinin dijital dönüşüm algısını değiştirdi. Dijitalleşme seviyesi tüm sektörlerde ilerlemeye devam ederken, bugün itibariyle maliyet kontrolü, süreç verimliliği, tedarik zinciri izlenebilirliği ve tedarikçi ilişkileri yönetimini güvence altına alma gibi zorlukları yönetebilmek için dijitalleşme önemli bir gereklilik haline geldi. Ayrıca, dijital dönüşüm günümüzde risk yönetimi ve uyumluluk açısından da kritik öneme sahip olmaya başladı.
Dünya genelinde şirketlerin dijital yol haritaları, öncelikli olarak CO2 emisyonlarını takip eden yenilikçi ve sürdürülebilir uygulama örneklerini içeriyor. ESG konularının önümüzdeki yıllarda Türkiye'de de önem kazanması bekleniyor: Satınalma birimleri şirketlerin sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmasında önemli bir role sahip olacak.
PwC Türkiye olarak pandemi döneminden bu yana öne çıkan ve değişen dengelerin şekillendireceği gelecek doğrultusunda dijitalleşme dahil satınalma ve tedarik yönetimi alanında stratejiden uygulamaya kadar her aşamada en iyi uygulamaları ve örnek çözümleri geliştirmeye devam edeceğiz.
İsmail Karakış
Dijital Satınalmanın mevcut durumu
Dijital Satınalmanın gelecekteki durumu